Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Adamos avtal (inskickat av Emil)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-20 22:09:59

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Adamos avtal (inskickat av Emil)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

Tack för bredbandsjÀmförelsen pÄ http://www.hotpot.se/ den Àr en
bra resurs nÀr man försöker hitta nÄt bÀttre Àn Telia ADSL (som jag har idag).

Jag sneglar pÄ Adamo, och mailade dem ang. deras lite lÀskiga punkt
5.4 i avtalet, den om avstÀngning av anvÀndare med "onormalt hÄrd anvÀndning".

Jag fick inget svar pÄ vad de anser vara onormalt hÄrt bruk, men dÀremot:
"Jag har vidarebefodrat detta Àrende till nÄgon som bÀttre kan
svara pÄ detta. Dock kan jag avslöja att hittills har vi aldrig
stÀngt av en kund pÄ dessa grunder."

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-04-25 01:28:17

Admin
Administrator
Webbsida

Re: Adamos avtal (inskickat av Emil)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text frÄn Jan-Eric (ocksÄ om avtal) Àr ett av dessa mail //Admin

Du har en mycket bra webbsida med mÄnga tips men dÀr du redogör för avtal tycker jag du har missat en viktig punkt, bl.a. hos Adamo (Uvtc har liknande text).

Följande punkt Àr i mitt tycke minst sagt oskÀlig.

5.4 ... samt vid onormalt hÄrd anvÀndning. Adamo bestÀmmer ensamt vilken anvÀndning som Àr i strid med föreskrifter som meddelas av Adamo samt vad som Àr att bedöma som onormalt hÄrd anvÀndning.
Adamo förbehÄller sig rÀtten att omedelbart stÀnga av tjÀnsten och sÀga upp avtalet till omedelbart upphörande vid missbruk enligt ovan utan att för den skulle bli Äterbetalningsskyldig gentemot Kunden. Kundens eventuellt kvarvarande skuld ska regleras via slutfaktura.

Vad Àr onormalt hÄrd anvÀndning?
Adamo bestÀmmer ensamt... suck.
Ev kvarvarande skuld ska regleras via slutfaktura.

#3 2005-04-25 01:31:37

Admin
Administrator
Webbsida

Re: Adamos avtal (inskickat av Emil)

Utdrag frĂ„n mitt svar till Jan-Eric  //Admin

Dylika avtalsformuleringar Àr rent ut sagt avskyvÀrda. Men det har varit bredbandsaktörernas marknad sÄ lÀnge nu. De har kunnat trycka ner sina kunder precis hur de velat, i stÀllet för att visa nÄgon form av respekt.

Jag tror ju inte att Adamo skulle stÀnga av nÄgon i första taget (det vore att slÄ undan benen pÄ sig sjÀlv att ta bort sin inkomstkÀlla), och visst ska de ha rÀtt att stÀnga av riktiga missbrukare (dÀr dÄ detta i sÄ fall definerats tydligt i förvÀg) av systemet. Men man fÄr bara inte formulera sig pÄ detta sÀtt.

Det Àr inte bara Adamo och UVTC som har dessa formuleringar. Jag har sett mÄnga andra leverantörer ha liknande formuleringar, men om sanningen kommer fram i ljuset kanske leverantörerna Àr lite mer noga med att formulera sig !

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005