Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Om layouten pÄ webbsidorna

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-23 06:46:40

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Om layouten pÄ webbsidorna

Jag fÄr emellanÄt in synpunkter pÄ mina webbsidors layout. Jag tÀnkte dÀrför passa pÄ att en gÄng för alla klargöra detta.

Först vill jag sÀga att det Àr intressant hur synpunkterna om vad som Àr layoutmÀssigt bra och dÄligt kan variera sÄ mycket. Det som nÄgon tycker Àr mycket tilltalande och tjusigt tycker en annan Àr vÀrdelöst, och tvÀrtom. Det Àr helt uppenbart att det aldrig gÄr att bygga ens en enda webbsida sÄ att den passar alla.

Mina sidor bryter mot en del grundlÀggande regler för hur webbsidor ska utformas. T.ex. att jag inte har en enhetlig layout (sÄ att man dÀrmed inte kan se om man Àr pÄ samma sajt nÀr man byter sida eftersom man dÄ samtidigt byter layout).

Men allt detta Ă€r fullt medvetet. Jag anvĂ€nder mig aldrig av nĂ„gon mall utan jag skapar varje webbsida helt frĂ„n grunden. Jo, jag vet, det Ă€r mycket tidskrĂ€vande. Men anledningen till detta Ă€r att mina webbsidor om bredband, IP-telefoni och webbhotell inte bara har funktionen att informera om dessa tjĂ€nster, sidorna anvĂ€nds Ă€ven av mig för test av sĂ„vĂ€l olika layouter som olika funktioner.  Det finns en otrolig massa finesser och funktioner pĂ„ mina sidor som oftast inte uppfattas av lĂ€sarna (mer Ă€n kanske undermedvetet), men det Ă€r i detta sammanhang oviktigt sĂ„ lĂ€nge jag sjĂ€lv vet att de finns dĂ€r :-). 

Det kostar inte bara vÀldigt mycket tid att ha en informationssajt som min, det kostar Àven pengar. För att vara lite effektiv kan jag dÄ bÄde nyttja min sajt för att informera, sÄvÀl som för att testa nya metoder i webbvÀrlden och löpande lÀra mig nya intressanta webb-tekniker.

Jag har hundratals A4-sidor text pĂ„ mina webbsidor, och det Ă€r denna information som Ă€r det viktiga. Sedan hoppas jag att ni, kĂ€ra besökare, kan ha överseende med att mina sidor just hĂ€r  inte följer gĂ€ngse standard för hur webbsajter ska byggas upp.

Jag vill naturligtvis gĂ€rna ha synpunkter pĂ„ sajtens text-innehĂ„ll. Alla frĂ„gor och kommentarer Ă€r mer Ă€n vĂ€lkomna hĂ€r. Men layoutmĂ€ssiga synpunkter kan vi gĂ€rna hoppa över, vilket jag nu hoppas alla förstĂ„r efter ovanstĂ„ende förklaring (som jag kanske borde skrivit om i ett lite tidigare skede
 men tiden har inte rĂ€ckt riktigt till).

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2006-12-10 14:37:10

Marcus
Flitig
Registerad: 2005-07-04

Re: Om layouten pÄ webbsidorna

Hej!
Jag tycker sajten har mycket rent och lÀttöverskÄdligt utseende. Tummen upp!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005