Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.
Du är inte inloggad.
Jag fÄr emellanÄt in synpunkter pÄ mina webbsidors layout. Jag tÀnkte dÀrför passa pÄ att en gÄng för alla klargöra detta.
Först vill jag sÀga att det Àr intressant hur synpunkterna om vad som Àr layoutmÀssigt bra och dÄligt kan variera sÄ mycket. Det som nÄgon tycker Àr mycket tilltalande och tjusigt tycker en annan Àr vÀrdelöst, och tvÀrtom. Det Àr helt uppenbart att det aldrig gÄr att bygga ens en enda webbsida sÄ att den passar alla.
Mina sidor bryter mot en del grundlÀggande regler för hur webbsidor ska utformas. T.ex. att jag inte har en enhetlig layout (sÄ att man dÀrmed inte kan se om man Àr pÄ samma sajt nÀr man byter sida eftersom man dÄ samtidigt byter layout).
Men allt detta Àr fullt medvetet. Jag anvÀnder mig aldrig av nÄgon mall utan jag skapar varje webbsida helt frÄn grunden. Jo, jag vet, det Àr mycket tidskrÀvande. Men anledningen till detta Àr att mina webbsidor om bredband, IP-telefoni och webbhotell inte bara har funktionen att informera om dessa tjÀnster, sidorna anvÀnds Àven av mig för test av sÄvÀl olika layouter som olika funktioner. Det finns en otrolig massa finesser och funktioner pÄ mina sidor som oftast inte uppfattas av lÀsarna (mer Àn kanske undermedvetet), men det Àr i detta sammanhang oviktigt sÄ lÀnge jag sjÀlv vet att de finns dÀr :-).
Det kostar inte bara vÀldigt mycket tid att ha en informationssajt som min, det kostar Àven pengar. För att vara lite effektiv kan jag dÄ bÄde nyttja min sajt för att informera, sÄvÀl som för att testa nya metoder i webbvÀrlden och löpande lÀra mig nya intressanta webb-tekniker.
Jag har hundratals A4-sidor text pÄ mina webbsidor, och det Àr denna information som Àr det viktiga. Sedan hoppas jag att ni, kÀra besökare, kan ha överseende med att mina sidor just hÀr inte följer gÀngse standard för hur webbsajter ska byggas upp.
Jag vill naturligtvis gÀrna ha synpunkter pÄ sajtens text-innehÄll. Alla frÄgor och kommentarer Àr mer Àn vÀlkomna hÀr. Men layoutmÀssiga synpunkter kan vi gÀrna hoppa över, vilket jag nu hoppas alla förstÄr efter ovanstÄende förklaring (som jag kanske borde skrivit om i ett lite tidigare skede⊠men tiden har inte rÀckt riktigt till).
Hej!
Jag tycker sajten har mycket rent och lÀttöverskÄdligt utseende. Tummen upp!