Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Visit AB (inskickat av Benny)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-21 01:25:35

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Visit AB (inskickat av Benny)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

Gratulerar till en bra "Bredbandssida" !
Jag kommer frÄn Norrköping och Àr precis i fÀrd med att flytta och dÀrmed Àven försöka
byta bredbandsleverantör.Idag har jag Bostream 2,5 vilket har fungerat skapligt men som du
pÄpekar pÄ din sida förhÄllandevis dyrt !

Är pĂ„ jakt efter ett snabbt (8-10 Mbps) och förhĂ„llandevis billigt.
Har hört talas om Visit AB som idag levererar till bla Norrköping !
Vad vet du om Visit och/eller vad rekommenderar du för leverantör ??

Mvh
Benny

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-04-21 01:28:14

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Visit AB (inskickat av Benny)

[i]Utdrag frĂ„n mitt svar till Benny  //Admin[/]

Vet inte sÄ mycket om Visit, men av det jag kÀnner till sÄ Àr i alla fall inget direkt negativt.
De har fast IP, och det tycker jag personligen Àr bra.
MÄnadsavgiften ligger lÄgt, och det Àr bra.
Var inne och kollade Visits webbsajt nu, och nÀr det gÀller startavgiften sÄ verkar den vara pÄ 1.495 kr (vilket inte framgick tydligt förrÀn jag kikade i produktbladet).
Denna installationsavgift Àr enligt min mening för hög i förhÄllande till den lÄnga bindningstiden pÄ 12 mÄnader.
Modem (okÀnt mÀrke/modell) ingÄr förvisso i installationsavgiften, men bara som lÄn (dvs du kan inte dra nytta av denna om du sedan byter operatör).
E-post med 5 e-post adresser SMTP. webmail och POP3 Ă€r bra. Även om jag inte rekommenderar att nyttja nĂ„gon leverantörs e-post sĂ„ kanske det passar för just dig.
Lite klent med hemsideutrymme (bara 10 MB), om detta Àr nÄgot du tÀnkt anvÀnda dig av (du fÄr i alla fall betala för det).
Verkar inte gÄ att vÀlja bort e-post och hemsida om man inte vill ha detta, och det Àr mindre bra.
Lite taskiga tider för supporten (och de anger dessutom olika tider pÄ samma sida!).
12 mÄnaders bindningstid Àr för lÄngt, enligt min mening, och att de ovanpÄ detta har 3 mÄnaders uppsÀgningstid gör det inte bÀttre (dessutom har de inte velat informera ifall man kan sÀga upp avtalet efter 9 mÄnader, och det Àr inte riktigt bra konsumentupplysning).
Jag gillar deras kampanjerbjudande om tre (valfria???) filmer frÄn SF Anytime. Aldrig sett ett dylikt erbjudande frÄn nÄgon leverantör tidigare.

Kan inte sÀga om Visit Àr ett bra eller dÄligt alternativ.
Det Àr;
1. helt upp till vad var och en Àr ute efter
2. vilka alternativ man har att vÀlja mellan pÄ just den ort och plats man befinner sig.

Samma sak gÀller övriga tÀnkbara alternativ. Jag kan inte lÀmna nÄgra rekommendationer pÄ leverantörer, eftersom behoven Àr olika frÄn person till person.

I övrigt rekommenderar jag att plocka ut de frÄgor som Àr av vikt för dig i min frÄgelista, och stÀlla dessa frÄgor till de leverantörer som kan leverera till dig. Den som svarar bÀst vinner :-) !

Glöm inte lÀsa igenom leverantörerna avtal ! DÀr kan det finnas mindre roliga saker Àn de som tydligt framgÄr pÄ deras webbsajt.

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005