Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

#1 2005-04-20 22:51:33

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

ComHem laggar (inskickat av Andreas)

Jag flyttar över några av de mail jag fått (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstående text är ett av dessa mail //Admin

Jag undrar om du vet om Comhem och Telia är samma bolag? När Telia nämns på din lista, gäller det även comhem?

Jag hörde från en PC tidning att comhem var den näst sämsta uppkopplingen i sverige, ändå är dom den dyraste i sverige, jag AVSKYR rent ut sagt deras uppkoppling.

Jag har 8mb som det står i kontraket, men det känns mer som 56k, det är vid spelande som det märks att nånting inte stämmer, vet inte om du spelar själv men ett exempel här:

Counterstrike med modem 56k: Latency: pendlar mellan 400-1000. (väldigt ospelbart)
Counterstrike med Bredband 8mb/s : Latency: ska vara stadig och ligga mellan 0-10 (bland de bästa)

men...... min anslutning (det här händer inte alltid, men 3 dagar i veckan.) den ligger när det inte "laggar" på 30 som jag uppskattar stort nuförtiden. Sen när det laggar pendlar det mellan 30-1400 (Inget som helst fel på datorn, bra utrustning har den) 30-1400 är som du kan lista ut själv, väldigt ospelbart.

Jag bor 9 km söder om uppsala, kan hastigheten bero på att jag bor 9km från närmsta telestation? skulle man isåfall kunna förhandla om nedsatt månadskostnad ? när dom nu har utelämnat viss information.

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

#2 2006-10-31 14:28:29

mickemission
Ny medlem
Registerad: 2006-10-31

Re: ComHem laggar (inskickat av Andreas)

Jag har oxå problem med comhem. Ska ha 8mb/s och det laggar nåt fruktansvärt när man försöker spela, blir dc hela tiden...

Har försökt komma i kontakt med comhem men dom vägrar svara på mail så jag får väl ta och ringa till dom men som det är nu så betalar jag pengar för en tjänst som inte går att använda...

Jag bor i Uppsala och har några vänner som har comhem och som har samma problem

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005