Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / NAPT-konfigurering för access till web-server.

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-08-26 14:39:50

ozzy
Ny medlem
Registerad: 2005-08-26

NAPT-konfigurering för access till web-server.

Har precis fått Gloclanet 8M bredband via telenor(=dynamisk ip) installerat.
Levererat modem är SpeedTouch 516.

Nu har jag installerat en web-server (Tomcat) på min burk men den går INTE att nå utifrån.
Den lyssnar på port 8080 och det fungerar utmärkt att nå den lokalt (via http://localhost:8080/index.htm)
Men utifrån går det alltså inte.
Det gåt att 'ping:a' mitt modem och jag *tror* jag gjort rätt NAPT-setup.

Ponera att min tilldelade primära ip är 84.123.123.123 och mitt lan har 192.168.0.1.
Jag har då satt följande:
Protokoll:  tcp
Intern IP: 192.168.0.1
Extern IP: 84.123.123.123 alt. 0.0.0.0
Inter port: 8080
Exter port: 8080.

Men, följande url kommer alltså inte funka: http://84.123.123.123:8080/index.htm

Vet någon vad som kan vara fel.
Glocalnet support är (av förståliga skäl) inte villiga att hjälpa till och jag är DESPERAT !!!!!

Kör Windows XP och undrar om det ev. kan vara någon default firewall som strular?
Medkommer en brandväg i XP?  Vart kan man isf konfigurera denna?

/Ozzy

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#2 2005-10-27 17:49:45

krisse
Ny medlem
Registerad: 2005-10-27

Re: NAPT-konfigurering för access till web-server.

Exakt samma problem här.
---Hittade du någon lösning?

Också försökt med NAPT, men har inte fått det att fungera. (Får det så att jag har tillgång till _routern_ via internet, alltså själva speedtouch:en, men inte till servern som ligger på datorn...) Just nu söker jag efter möjligheter att konfigurera speedtouch:en som en(, som jag lärt mig att det heter,) bridge; om jag förstått det rätt borde det ge mig möjligheten att logga in med datorn via ett PPPoE program, och på så sätt skulle datorn få (den externa) IP-adressen åt sig själv, istället för att routern skulle få det (som sedan skulle tilldela datorn ett internt IP). Än så länge har jag inte lyckats.

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005