Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / Nokiamodem (från Lennart i Sthlm)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-04-23 07:19:38

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Nokiamodem (från Lennart i Sthlm)

Jag flyttar över några av inläggen (som jag finner intressanta för fler att ta del av) från mitt gamla forum, och nedanstående text är ett av dessa inlägg.  //Admin

Funderar på att byta från Telias dyra "bredband" till Universals 8Mbit. På mitt gamla Nokiamodem hittar jag följande siffror: 9C005207304 T66250.01...D LAN:40:43:ca:50:4e WAN:40:43:ca:50:4f På Universals hemsida läser jag: modemstandard ADSL ITU G.992.1 - G.dmt. Kommer mitt gamla Nokiamodem att funka med Universals 8Mbit?

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

#2 2005-04-23 07:21:33

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Nokiamodem (från Lennart i Sthlm)

Utdrag från mitt svar till Lennart.  //Admin

ITU G.992.1 är standarden för att kunna köra maximal hastighet med ADSL. För mig är de tecken du räknar upp rena hebreiskan, men det låter som ett Nokia M5122 ADSL-modem som Telia levererat (under år 2000-2001). Om det är ett M5122 modem så ska alla dessa ADSL-modem ha återkallats (tror de kunde börja brinna eller något). ADSL-modemet ska följa G.dmt-standarden (och alltså fungera med Universal och de flesta andra leverantörer), men det kan nog vara smart att byta ut det i samband med att du byter leverantör.

Tillägg:
Modemen återkallades och returnerades efter att de godkänts. Minns att det var en del skriverier om att många inte var glada över att vara utan internet medan man undersökte modemen. En hel del sa att de inte tänkte lämna in modemen, och sedan avslöjades det aldrig hur många av de återkallade modemen man verkligen fick in. Jag hoppas de märkte upp de testade modemen på något sätt så att man vet vilket som är ok, om man skulle köpa ett på begagnatmarknaden (även Ericsson at-314 modemen återkallades vid något tillfälle).

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

#3 2005-07-20 18:42:50

Marcus
Flitig
Registerad: 2005-07-04

Re: Nokiamodem (från Lennart i Sthlm)

Det beror ju lite på vilken grossist din SP köper DSL-tjänsten från...

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005