Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.
Du är inte inloggad.
Jag har haft Adamo bredband i 1 år och det funkade kanon bra tills Skanova flyttade mig längre bort från station, så långt att de 8 Mbit jag hade sjönk ned till 0.3Mbit.Det hände i början av januari. Själv klart kontaktade jag Adamo och undrade vad det var för fel. Jag fick inget svar direkt men efter 4 veckor fick jag veta att det var Skanovas fel och att de hade ingenting med det att göra. Alltså jag var tvungen att ringa Skanova och fixa allting själv. Under 3 månader försökte jag med hundratals samtal ringa runt men kom ingenstans. De skilde på varandra .Det värsta var att man fick räkningar för bredband som icke fungerar. I början av april fick jag nog. Jag gick till Telia i staden där jag bor och berättade att jag ville ha kontakt med någon som jobbade på Skanova. Efter 1 timme snack blev jag lovad flytt till en annan station men jag var tvungen att avsluta mitt abbonemang hos Adamo och teckna ett nytt med Telia .[annars blir det inget av]
Nu är det 31 maj och jag har det samma 0.3Mbit och undrar hur mycket makt kan de ha. Är det inte så att kunden har alltid rätt? Blev lovad 24Mbit ut av Telia-ha ha.
Så dum jag är bättre 0.3 en ingenting.
De ska ringa mig från Telia nu på torsdag och då ska jag se vad de kommer att göra .
Brev Från Adamo:
Vi beklagar verkligen den förändringen som Skanova gjorde med
stationsutrustningen och som påverkade hastigheten i tjänsten från oss.
Tyvärr har vi inte kunnat påverka detta, då förändringen genomfördes av
Skanova utan föregående kommunikation med oss. Vi tackar dig för tiden hos oss och välkomnar dig åter om vi i framtiden
kan leverera en tjänst med den önskade hastigheten