Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Bredbandsbolaget trasade sönder min lina (inskickat av LG)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-21 03:40:19

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Bredbandsbolaget trasade sönder min lina (inskickat av LG)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

Att notera:
BBB trasade sönder min gamla fina BoStream lina den 6.december 04 och jag förvÀntade mig inte att fÄ tillbaka det förskott jag betalt t.o.m. januari 05, men nu har de mage att skicka ny faktura för perioderna februari 05 och mars 05 (uppsÀgningstiden, sade upp abonnemang i mellandagarna efter tröstlösa och pinsamma försök frÄn BBB att fÄ liv i sina prylar) utan att ha levererat en enda kbit sedan ovan nÀmnda 6.december.

Förmodligen bör man ha en stab med advokater (dyra sorten) om man vill vara kund hos BBB, nu har jag dock inte tillgÄng till dyligt sÄ det fick bli ComHem och en ovanligt dyr budget för bredband denna vinter.

Vill dela med mig upplevelsen av en fruktansvÀrt inkompetent leverantör och sanslöst ointresserad personal (ja, tro mig - jag Àr faktiskt djupt tagen av deras "det kan jag inte göra hÀrifrÄn jag sitter nu").

F.ö. kanske Ni kan sÀtta upp en sammastÀllning av kundtjÀnter - BBB har 20 till 30 minuters telefon kö de dagar man kommer fram (2 dagar i rad sade kundbrandvÀggen till telefonsystem att "det Àr mÄnga som ringer nu, var god försök senare" varpÄ linjen bröts).
DÄ de Àr djupt intresserade av att bli av med samtalet kopplas man ofta till annan "avdelning" med pÄföljande 20 till 30 minuters kö (kul va :-))

KundtjÀnsten kan inte hjÀlpa till att sÀga upp abonnemanget och den tekniska supporten vet inte vad DHCP och 512-lina Àr.

FrÄgor om teknisk specifikation över de adsl modem de skickar hem besvaras inte över huvudtaget (web-formulÀr) sÄledes kan man inte idka sjÀlvhjÀlp utan blir utlÀmnad till deras fenomenala telefonsystem.
MÀngder med hÀnvisningar till 3.e part (deras underleverantör) som kÀlla till problemen, vilket gör i vart fall mig oerhört upprörd dÄ jag aldrig i livet sjÀlv skulle skylla ifrÄn mig pÄ mina underleverantörer mot en kund, min kund, mitt uppdrag, mitt problem.

Tack för en omfattande sida.
LG

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-04-21 03:42:42

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Bredbandsbolaget trasade sönder min lina (inskickat av LG)

Utdrag frÄn mitt svar till LG //Admin

Bredbandsföretagen har ett problem, och detta problem heter Telia/Skanova. Med nuvarande upplÀggning pÄ hur detta fungerar dÀr Telia/Skanova alltid Àr spindeln i nÀtet som alla andra fÄr försöka anpassa sig efter sÄ Àr det inte lÀtt för nÄgon part. SÄ om BBB skylt ifrÄn sig pÄ Telia/Skanova sÄ har jag en viss förstÄelse.

Dock Àr det sÄ nu att det blivit sÄ enkelt att avvisa alla problem med att det Àr Telia/Skanova som orsakar alla problem, oavsett var problemet ligger, att alla gör detta utan hÀmningar, och utan att veta orsaken till problem eller ens vara intresserade av att undersöka orsaken.

Det gör att vi som kunder Àr mycket, mycket utlÀmnade.
Det krÀvs nog en revolution i landet om vi ska Àndra pÄ detta :-).

Sedan jobbar de du pratat med inte ens pÄ Bredbandsbolaget. BBB har precis som mÄnga andra ett call center dÀr de hyr in denna tjÀnst frÄn nÄgot företag. Det brister nog ofta i kommunikationen mellan alla involverade parter. Detta call-center-företag fÄr dessutom sedan betalt för varje telefonsamtal, inte för lÀngden pÄ telefonsamtalet. SÄ ju snabbare de kan avfÀrda dina problem, desto fler samtal kan de ta emot, och ju mer pengar tjÀnar de.
Detta Àr ocksÄ ett problem.

MÄnga bredbandsföretag har usla svarstider pÄ mail och lÄnga, lÄnga svarstider pÄ mail. Det Àr inget de prioriterar, som regel. Jag har gjort en (opublicerad Ànnu sÄ lÀnge) undersökning pÄ svarstider avseende mail-frÄga. Första gÄngen varierade tiden frÄn 1 timme (Adamo) till tvÄ veckor (Spray). Det har skrivits i tidningarna om bredbandsföretagens dÄliga kundservice ett antal gÄnger, men det kan naturligtvis inte skada att trycka lite mer pÄ denna ömma punkt.

Till sist, det viktigaste.
Nu kÀnner jag inte till din historia i detalj, men bredbandsföretagen klarar sig med sina överdebiteringar och att lÄta kunder betala för bredbandstjÀnster de inte fÄr enbart pga att det Àr sÄ fÄ som anmÀler dem.
ARN Àr perfekt för detta. Jag har anmÀlt företag till ARN ett flertal gÄnger. Jag har vunnit varje gÄng.

SÄ om du fÄtt betala för en uppkoppling som inte fungerat sÄ Àr det bara att anmÀla till ARN. Det kostar inget, du har inget att förlora, det behövs inga advokater som kostar pengar, och oavsett utgÄngen sÄ fÄr det bredbandsföretagen att börja inse nyttan av att ge nÄgon form av service till sina kunder.

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#3 2005-05-15 22:54:11

Blakkdukk
Medlem
Registerad: 2005-05-15

Re: Bredbandsbolaget trasade sönder min lina (inskickat av LG)

Enklast Àr dock att ringa till fakturaavdelningen och sÀga som det Àr, dÄ kontrollerar de om tjÀnsten har fungerat. Har den inte det sÄ makuleras fakturan för perioden som det inte fungerat.

/BD

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005