Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

#1 2005-05-13 14:28:18

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

bolinan.net

Ett nystartat webbhotell som kallar sig "bolinan.net" (ägs av communicera.nu) är ett webbhotell på lågprismarknaden som du nog inte behöver ha med i din lista över alternativa webbhotell (i alla fall inte deras 15-kronors-alternativ).

Detta webbhotell har förvisso ett antal fördelar att döma av vad de skriver på sin webbsajt, men i skenet av webbhotellets nackdelar så blir fördelarna helt ointressanta.

Jag skulle kunna skriva ett antal A4-sidor om varför du inte ska välja bolinan.net, men jag tar i stället bara upp en eller ett par saker eftersom jag tycker att detta räcker gott och väl.

Jag försökte kontakta bolinan.net via deras kontaktformulär (precis som många andra i den lite mer obskyra avdelningen av webbhotell så har detta företag inte telefon).
I deras kontaktformulär skrev jag en lång text med flera viktiga frågor.
När allt var färdigskrivet så återstod det bara att skicka iväg meddelandet till bolinan.net.
Vad händer då? Jo webbformuläret låser sig och inget skickas iväg.
Jag kan inte ens kopiera den text jag skrivit eftersom sidan är helt och totalt låst (med ”skicka”-knappen i nertryckt läge på skärmen).

Tänk om du hade varit kund hos detta företag, att din webbsajt låg nere och du ville kontakta företaget och fråga vad som händer, och så fungerar inte den enda kontaktväg som företaget har. Hade du blivit glad då?

Nu lyckades jag hitta en e-post adress till detta företag. Denna e-post adress kanske inte var avsedd för kunder/presumtiva kunder, men vad göra när inga alternativ återstår?

Så jag skickade iväg ett mail till bolinan.net, där jag bl.a. informerade dem om deras icke-fungerande kontaktformulär och att deras webbsajt innehåller ett antal länkar som inte fungerar.

Jag frågade också vilken koppling företaget har till HSB, med tanke på deras val av namn på företaget. Är det kanske personal från det gamla HSB Bolina? Hade varit intressant att få svar på detta, med tanke på den låga kvaliteten på personalen från denna organisation.

bolinan.net är ett sådant företag som utlovar ”svar inom 24 timmar” (det är viktigt att känna till att detta är inget annat än ett sätt att lura kunder), och det är nu 24 timmar efter att jag kontaktade företaget. Inget svar från dem.

Sammanfattning:
- ej fungerande kontaktväg
- bryr sig ej om att svara på mail - extremt nonchalanta
- kör med ”svar inom 24 timmar”, vilket är ett av de tydligaste tecknen på oärligt företag
- har efter 5 månader inte lyckats skapa en webbsajt med fungerande länkar

Om bolinan.net i framtiden hör av sig till mig så kommer jag att komplettera denna information.

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005