Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / Ny form av SPAM !!! - VARNING för sms.ac

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-05-13 05:41:25

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Ny form av SPAM !!! - VARNING för sms.ac

Har du fått ett mail i stil med följande?

You now have 1 friend that has invited you to their mobile friends network at SMS.ac, the most popular mobile community in the world!

At SMS.ac you can meet new friends, find that special someone to flirt with or exchange messages via the Web with millions of users worldwide.

Friend(s) waiting for you to accept include:
mikael xxxxxx

Click the link below to see your friend(s) photos and accept their invitations.

http://reg.sms.ac/registration/Intro.as … =0&t=4

Don?t recognize the name(s) above? Click the link above to learn more about the friend(s) who invited you or to block future invitations.

SMS.ac,Inc.,7770 Regents Road, Suite 113-405, San Diego, CA 92122 USA

Ovanstående är inget annat än spam/scam och ska behandlas som sådant, oavsett vem det skickas från. Dvs det ska anmälas till Spamcop, till abuse-adress, till polisen, etc! http://www.hotpot.se/php/forum/img/332.gif

Jag har fått ett antal av dessa mail (varav jag bara kunnat känna igen ett namn).
Vad jag förstår så är dessa mail-utskick något som detta obskyra företag låter
"vanliga" personer stå för.  Men för mig som mottagare kan jag inte stoppa detta
(trots vad de säger i mailet), dvs jag kan inte skicka ett "opt-out" mail så att jag
inte får fler av dessa skräpmail från sms.ac.

OBS! Om jag lyckats tolka vad anställda på sms.ac själva säger så fungerar det på
följande sätt med företagets spam;
sms.ac nyttjar användarnas adressbok i användarnas e-postsystem för skicka sin
spam till samtliga personer i varje adressbok (x antal ggr) !
Ett rätt smart sätt att spamma på, eller hur?

En av de saker sms.ac sysslar med är tydligen att låta anställda skicka ut fejkade
sms, bl.a. som ser ut som att någon flörtar med mottagaren.

Lyckligtvis ligger sajten sms.ac nere nu. Förhopppningsvis för gott.
När man går till sajten så visas en uppenbar lögn om att sajten ligger nere pga att
sajten genomgår förbättringar. Men för den som tänker efter lite så förstår man snabbt
att inget företag stänger ner sin sajt helt för att göra förbättringar.

Om du vill läsa mer om denna "ripoff" kan du gå till http://www.ripoffreport.com/reports/ripoff102047.htm
Du måste dock vara mer än normalt duktig på engelska för att förstå vad som sägs här
eftersom det är en rätt avancerad terminologi som används emellanåt.

Men det är rätt skojigt att sms.ac blir just "scams" om man vänder om bokstäverna lite. wink3

De länkar som anställda på sms.ac refererar till i sitt försvar finns inte/är döda.

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005