Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / OWNIT för brf (inskickat av Mikael)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-21 03:04:13

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

OWNIT för brf (inskickat av Mikael)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

FÄr sÀga att det Àr en mycket bra sida du har och jag sitter sjÀlv i en HSB förening dÀr vi Àr pÄ vÀg att skifta till ny leverantör.
DÀrför har jag en frÄga till dig för jag hittar inte en av leverantörerna som vi tittar pÄ nÀmligen OWNIT.
Har fÄtt ett vÀldigt lÄgt pris samt de har bÄde IP-tv samt IP-telefoni vilket vi ocksÄ behöver.
Men jag har aldrig hört talas om dom förren nu nÀr jag började forska i det. Man vill ju ha lite sÀkerhet under de tre Ären man har avtalet typ.
Vad vet du om OWNIT?

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-05-06 11:16:46

toxi
Medlem
Registerad: 2005-05-06

Re: OWNIT för brf (inskickat av Mikael)

Jag har ownit funkar tÀmligen bra, dom anvÀnder tdc song (vilket borde va garant för bra kapacitet) för sin transit samt peerar sjÀlva via solix med ett antal isper.

Vad jag hört Àr ownit startat av ett par ex bostream folk som tidigare jobbat med bostreams lan tjÀnster.

#3 2005-05-06 12:30:53

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: OWNIT för brf (inskickat av Mikael)

toxi skrev:

Vad jag hört Àr ownit startat av ett par ex bostream folk som tidigare jobbat med bostreams lan tjÀnster.

Det stÀmmer. Det Àr folk frÄn gamla Bonet/Bostream, samt tekniker frÄn Flextronics (som bl.a. designade och byggde HSB-nÀten).

De tycks ha en hel del fördelar, t.ex. en ÄgÀrdstid pÄ 4 timmar.

Priset Àr inte sÄ dumt det heller. 150 kr för 10 Mbit/s (kan t.o.m. bli billigare).

De har cirkus 10.000 kontrakterade lÀgenheter som kunder (vilket lÀr göra Ownit till den 5:e största LAN-leverantören i Sverige).

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005