Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.
Du är inte inloggad.
Hej
Jag vill bara höja ett varnande finger för BBB. Jag har haft bredband sen ADSL startade hos Telia har inte haft mer Àn ett eller tvÄ avbrott under tre fyra Är, i November förra Äret fick jag se att BBB skulle starta leverans av bredband i AlingsÄs WOW tÀnkte jag 24 Mbit kanon dÄ kan jag köra tre datorer en spelserver teamspeekserver mm. men ack vad jag bedrog mig. SÄ 12 Januari kom Àntligen modemet abonemanget funka tvÄ dagar senare, och dÄ startade mina ? problem eller BBBŽs problem men det har blivit mina. Dom kan inte fÄ det att fungera de har föreslagit 100-tals saker som jag ska Àndra pÄ för att det ska funka men har inte kommit med ett Ànda vad dom ska göra. Mina problem bestÄr av följade sÄ fort jag belastar min lina för hÄrt sÄ tappar jag kontakten med stationen, jag har gjort ett antal ÄtgÀrder som de har föreslagit men ingen förbÀttring, jag böjade med 24 Mbit har sedan sakta sÀnkt det till 10 Mbit för att fÄ högre signal men samma sak ÀndÄ, men sÄ bytte jag till mitt gamla Alcatel modem det klarar inte mer Àn 7-8 Mbit men helt plötsligt tappar jag inte linan lÀngre oj jag hittade felet sjÀlv utan hjÀlp frÄn BBB. NÀsta problem jag har Àr av mer lustfyld natur, det kan man ju inte begÀra av BBB att det skall vara bra det handlar om PING, med Telia hade jag 15-25 mot de servrar jag anvÀnder men sen i Januari sÄ har jag mellan 55-85 sÄ kul att jag fÄr nÄgot som Àr högre av BBB och det bÀsta av allt det ligger dÀr hela tiden STABILT det Àr nÄgot som Àr STABILT hao BBB.
Jag vill bara varna alla som funderar pÄ att byta till BBB behÄll Telia om ni har dom som lev. de Àr bÀttre i lÀngden.
Mvh Peter
Jobbar du pÄ telia eller ![]()
Jobbar du pÄ telia eller ![]()