Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Tele2 - ej support pÄ modem (inskickat av Ingegerd)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-25 16:03:00

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Tele2 - ej support pÄ modem (inskickat av Ingegerd)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

Har man köpt ’fel’ modem sĂ„ vĂ€grar Tele2 att ge nĂ„gon som helst support utan hĂ€nvisar till modemtillverkaren. Inte ens ett anvĂ€ndarid och lösenord skickades utan att kunden mĂ„ste begĂ€ra det. Inte en stavelse om att man anvĂ€nder PPPoE  tex och andra vitala upplysningar gavs, endast uid/pw.  RĂ€kningen Ă€r det enda som kommer utan uppmaning men det tycks inte vara viktigt om anvĂ€ndaren kan anvĂ€nda tjĂ€nsten.
Det stĂ„r inget i kontraktet eller i bestĂ€llningen att man mĂ„ste ha köpa ett ’Tele2 modem’. Jag sĂ„g ingen modemlista nĂ€r bestĂ€llningen gjordes men jag kan ha missat den.

Av alla ISP jag kommit i kontakt med sÄ Àr nog detta det hitintills sÀmsta. SjÀlv har jag Telia sedan nÄgot Är tillbaka, anhöriga har ComHem resp Bostream och Àven om de har sina sidor sÄ Àr det inte i nÀrheten av denna totala brist pÄ support.

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-04-25 16:05:12

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Tele2 - ej support pÄ modem (inskickat av Ingegerd)

Utdrag frĂ„n mitt svar till Ingegerd   //Admin

Jag har Ä andra sidan hört positiva saker om Tele2:s support sÄ det Àr svÄrt att bedöma kvaliteten i stort för Tele2:s support, men det du sÀger lÄter skrÀmmande.
Annars kan jag nÀmna att det som man klagar pÄ mest för internetleverantörer Àr nog just supporten (av olika skÀl). Det tycks inte finnas nÄgon riktigt bra support, bara mer eller mindre "dÄliga".
Adamos support Àr t.ex. lÄngt ifrÄn perfekt, men rent generellt tycks den vara bland de bÀsta.
F.d. Bostream (som du nÀmner), numera BBB, tycks vara den support som ojÀmförbart Àr den av alla större internetleverantörer som det klagas mest pÄ.

De flesta (... nÀstan alla... alla?) leverantörer har som regel ingen support pÄ andra modem Àn de som de "rekommenderar". Man fÄr helt enkelt vÀnda sig till modemtillverkaren.

Men att Tele2 inte lÀmnar ut anvÀndarid och lösenord utan att man begÀr detta lÄter rent absurt. Och sjÀlvfallet ska de ocksÄ lÀmna ut alla uppgifter som behövs för att konfigurera ADSL-modemet. Jag tror inte jag nÄgonsin hört om nÄgon leverantör som inte direkt lÀmnar ut samtliga uppgifter som behövs för att man ska kunna konfigurera sitt ADSL-modem.

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005