Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Bredbans bolaget en gÄng till

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-05-13 17:46:49

zooltool
Medlem
Registerad: 2005-05-01

Bredbans bolaget en gÄng till

Re: Pingar "dÄligt"

Hej det Àr ett problem som BBB har(det Àr allmÀn kÀnt vill du ha bra ping vÀlj aldrig BBB) och dom Àr medvetna om det men bry sig inte om att ÄtgÀrda detta pga. att som dom sÀger "vi har inte tillgÄng till de motorvÀgar som TELIA har" eller ocksÄ betalar dom inte för att fÄ tillgÄng till dessa. Och slutsattsen mÄste bli som alltid dom Àr bara intresserade av att sÀlja sin skit men klaga inte för dÄ Àr du ute i blÄsvÀder frÄga en som vet.

Jag bytte frĂ„n Telia till BBB i januari. WOW tĂ€nkte jag 24 Mbit kanon dĂ„ kan jag köra tre datorer en spelserver tĂ€nkte hĂ€r skall spelas men ack vad jag bedrog mig. Jag vill börja med att höja ett varnande finger för BBB, jag har haft bredband sen ADSL startade hos Telia har inte haft mer Ă€n tvĂ„ eller tre avbrott under tre fyra Ă„r, i November förra Ă„ret fick jag se att BBB skulle starta leverans av bredband i AlingsĂ„s. SĂ„ 12 Januari kom Ă€ntligen modemet, abonnemanget funkade tvĂ„ dagar senare, och dĂ„ startade mina ? problem eller BBBÂŽs problem men som har blivit mina. Dom kan inte fĂ„ det att fungera, de har föreslagit 100-tals saker som jag ska Ă€ndra pĂ„ för att det ska funka men inte ett förbannat ord om vad dom ska hitta pĂ„ för att det ska funka det Ă€nda jag sĂ€ger Ă€r stick och brinn JÄVLA skit företag jag varnar alla som frĂ„gar byt inte bort Telia om ni har det.
Mina problem bestÄr av följade sÄ fort jag belastar min lina för hÄrt sÄ tappar jag kontakten med stationen, jag har gjort ett antal ÄtgÀrder som de har föreslagit men ingen förbÀttring, jag böjade med 24 Mbit har sedan sakta sÀnkt det till 10 Mbit för att fÄ högre signal men samma sak ÀndÄ, till slut bytte jag till mitt gamla Alcatel modem det klarar inte mer Àn 7-8 Mbit men helt plötsligt tappar jag inte linan lÀngre oj jag hittade felet sjÀlv utan hjÀlp frÄn BBB kan det vara fel pÄ modemet.
(jag har fÄtt en del info frÄn olika hÄll folk som Àr insatta i deras utrustning de sÀger med ett sÄnt material som dom anvÀnder sÄ kan det inte bli bÀttre) okunnig personal pÄ supporten kanske inte bara BBB men ÀndÄ kast. Nej aldrig mer BBB BBB BBB dÄ kör jag modem istÀllet fy fan sicken skit.NÀsta problem jag har Àr av mer lustfyld natur, (det kan man ju inte begÀra av BBB att det skall vara bra) det handlar om PING, med Telia hade jag 15-25 mot de servrar jag anvÀnder men sen i Januari sÄ har jag mellan 55-85 sÄ kul att jag fÄr nÄgot som Àr högre av BBB och det bÀsta av allt det ligger dÀr hela tiden STABILT det Àr nÄgot som Àr STABILT hos BBB.
Jag vill bara varna alla som funderar pÄ att byta till BBB behÄll Telia om ni har dom som lev. de Àr bÀttre i lÀngden.

Tack och hej BBB.
Mvh Peter

Och nu kommer det bÀsta av allt, detta inlÀgg gjord jag pÄ BBBŽs (Bredbands Bolaget)hemsida i deras forum som bara kan lÀsas av de som Àr kunder hos BBB. klockan 02.30 gjorde jag detta inlÀgg under tvÄ olika rubriker, gÄr och lÀgger mig att sova vaknar 7 timmar senare, tÀnkte jag kollar om jag fÄtt nÄgra svar pÄ mina inlÀgg, men det fanns inga inte svar utan inlÀgg alltsÄ BBB hade helt enkelt censurerat bort sÄnt som Àr kÀnsligt. DÄ vaknar jag ringer upp BBBŽs vÀxel i Stockholm fÄr tag pÄ den som Àr webansvarig och pÄtalar problemet fÄr ett samtal tvÄ timmar senare att det inte har tagit bort nÄgot jag gÄr till datorn och kollar och vips tÀnk att ett telefonsamtal kan trolla fram ett inlÀgg sÄ lÀtt.

P.S jag glömde en sak. Jag har blivit efter 100-tals samtal med supporten uppringd av sjÀlvaste CHEFEN pÄ supporten Alexander Kirk, jag förklarade mina problem för honom han lovade att han skulle kolla upp detta efter nÄgra dagar ringde mycket rikigt denna man upp mig, och försÀkrade att det inte Àr fel pÄ deras utrustning utan det faktiskt Àr fel hemma hos mig, Àr det inte otroligt att efter sÄ mÄnga samtal med deras tekniker man Àntligen kom fram till vad som Àr fel, att dessa tekniker inte tÀnkte pÄ att det mÄste vara fel hos mig, det konstiga i det hela Àr att jag under 4 Är med Telia aldrig upptÀkte detta.
Vill ni fÄ ett svar pÄ vad som Àr fel sÄ ring gÀrna upp honom.
Alexander Kirk chef pÄ supporten
08-506 983 00

#2 2005-05-15 22:47:38

Blakkdukk
Medlem
Registerad: 2005-05-15

Re: Bredbans bolaget en gÄng till

Hmm... Visst har jag lÀst det hÀr inlÀgget pÄ flera andra platser tidigare? Ditt standardinlÀgg? :-)

Om du nu Àr sÀker pÄ att felet ligger hos BBB, be dem skicka en tekniker. Ligger felet hos dig debiteras du 1500 :- annars torde det fixa sig.

/BD

Ps. Kirk Àr inte chef pÄ supporten

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005