Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / Bredbans bolaget en gång till

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-05-13 17:46:49

zooltool
Medlem
Registerad: 2005-05-01

Bredbans bolaget en gång till

Re: Pingar "dåligt"

Hej det är ett problem som BBB har(det är allmän känt vill du ha bra ping välj aldrig BBB) och dom är medvetna om det men bry sig inte om att åtgärda detta pga. att som dom säger "vi har inte tillgång till de motorvägar som TELIA har" eller också betalar dom inte för att få tillgång till dessa. Och slutsattsen måste bli som alltid dom är bara intresserade av att sälja sin skit men klaga inte för då är du ute i blåsväder fråga en som vet.

Jag bytte från Telia till BBB i januari. WOW tänkte jag 24 Mbit kanon då kan jag köra tre datorer en spelserver tänkte här skall spelas men ack vad jag bedrog mig. Jag vill börja med att höja ett varnande finger för BBB, jag har haft bredband sen ADSL startade hos Telia har inte haft mer än två eller tre avbrott under tre fyra år, i November förra året fick jag se att BBB skulle starta leverans av bredband i Alingsås. Så 12 Januari kom äntligen modemet, abonnemanget funkade två dagar senare, och då startade mina ? problem eller BBB´s problem men som har blivit mina. Dom kan inte få det att fungera, de har föreslagit 100-tals saker som jag ska ändra på för att det ska funka men inte ett förbannat ord om vad dom ska hitta på för att det ska funka det ända jag säger är stick och brinn JÄVLA skit företag jag varnar alla som frågar byt inte bort Telia om ni har det.
Mina problem består av följade så fort jag belastar min lina för hårt så tappar jag kontakten med stationen, jag har gjort ett antal åtgärder som de har föreslagit men ingen förbättring, jag böjade med 24 Mbit har sedan sakta sänkt det till 10 Mbit för att få högre signal men samma sak ändå, till slut bytte jag till mitt gamla Alcatel modem det klarar inte mer än 7-8 Mbit men helt plötsligt tappar jag inte linan längre oj jag hittade felet själv utan hjälp från BBB kan det vara fel på modemet.
(jag har fått en del info från olika håll folk som är insatta i deras utrustning de säger med ett sånt material som dom använder så kan det inte bli bättre) okunnig personal på supporten kanske inte bara BBB men ändå kast. Nej aldrig mer BBB BBB BBB då kör jag modem istället fy fan sicken skit.Nästa problem jag har är av mer lustfyld natur, (det kan man ju inte begära av BBB att det skall vara bra) det handlar om PING, med Telia hade jag 15-25 mot de servrar jag använder men sen i Januari så har jag mellan 55-85 så kul att jag får något som är högre av BBB och det bästa av allt det ligger där hela tiden STABILT det är något som är STABILT hos BBB.
Jag vill bara varna alla som funderar på att byta till BBB behåll Telia om ni har dom som lev. de är bättre i längden.

Tack och hej BBB.
Mvh Peter

Och nu kommer det bästa av allt, detta inlägg gjord jag på BBB´s (Bredbands Bolaget)hemsida i deras forum som bara kan läsas av de som är kunder hos BBB. klockan 02.30 gjorde jag detta inlägg under två olika rubriker, går och lägger mig att sova vaknar 7 timmar senare, tänkte jag kollar om jag fått några svar på mina inlägg, men det fanns inga inte svar utan inlägg alltså BBB hade helt enkelt censurerat bort sånt som är känsligt. Då vaknar jag ringer upp BBB´s växel i Stockholm får tag på den som är webansvarig och påtalar problemet får ett samtal två timmar senare att det inte har tagit bort något jag går till datorn och kollar och vips tänk att ett telefonsamtal kan trolla fram ett inlägg så lätt.

P.S jag glömde en sak. Jag har blivit efter 100-tals samtal med supporten uppringd av självaste CHEFEN på supporten Alexander Kirk, jag förklarade mina problem för honom han lovade att han skulle kolla upp detta efter några dagar ringde mycket rikigt denna man upp mig, och försäkrade att det inte är fel på deras utrustning utan det faktiskt är fel hemma hos mig, är det inte otroligt att efter så många samtal med deras tekniker man äntligen kom fram till vad som är fel, att dessa tekniker inte tänkte på att det måste vara fel hos mig, det konstiga i det hela är att jag under 4 år med Telia aldrig upptäkte detta.
Vill ni få ett svar på vad som är fel så ring gärna upp honom.
Alexander Kirk chef på supporten
08-506 983 00

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#2 2005-05-15 22:47:38

Blakkdukk
Medlem
Registerad: 2005-05-15

Re: Bredbans bolaget en gång till

Hmm... Visst har jag läst det här inlägget på flera andra platser tidigare? Ditt standardinlägg? :-)

Om du nu är säker på att felet ligger hos BBB, be dem skicka en tekniker. Ligger felet hos dig debiteras du 1500 :- annars torde det fixa sig.

/BD

Ps. Kirk är inte chef på supporten

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005