Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / Är kontentan att undvika billiga webbhotell? (inskickat av Bengt)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-05-10 23:54:51

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Är kontentan att undvika billiga webbhotell? (inskickat av Bengt)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

Tack för en site med mycket matnyttig info sĂ€rskilt B one  som jag hade
kontakt med för nÄgot Är sedan och ville ha en .nu adress lagd dÀr men det
gick ju inte för sig och de vÀgrade fullstÀndigt att tala om varför sÄ det
blev inget avtal med dem.

En frĂ„ga  Vad finns att sĂ€ga om Fs-data i Helsingborg? plus och minus Jag
har min site dÀr för nÀrvarande, de Àr ju inte bland de billiga men hittills
har allt fungerat helt OK .
Är kontentan att undvika billiga webbhotell?

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-05-11 00:23:12

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Är kontentan att undvika billiga webbhotell? (inskickat av Bengt)

Din frĂ„ga Ă€r av primĂ€r art.  De flesta (nĂ€stan alla) sĂ€ger;
a) "vÀljer man ett billigt webbhotell sÄ fÄr man skylla sig sjÀlv", och
b) "man fÄr vad man betalar för".

Jag Àr av lite avvikande Äsikt hÀr. Man ska alls inte undvika billiga webbhotell.
Faktum Àr att dessa leder vÀgen till generellt billigare priser bland webbhotellen.
DÀrför ska naturligtvis sÄ mÄnga som möjligt stödja prispressarna pÄ marknaden.
De billiga webbhotellen visar att det tas ut överpriser pÄ denna marknad och att priserna skulle
kunna ligga pÄ en betydligt lÀgre nivÄ.
DÀremot ska man nog som regel (som det fungerar idag) vara extra försiktig nÀr man vÀljer ett billigt webbhotell.

Det finns bara ett lÀge nÀr man fÄr skylla sig sjÀlv i sitt val av webbhotell, och det Àr om man;
a) dels inte kollat upp webbhotellet utifrÄn webbhotellets presentation av sig sjÀlv pÄ webben
    (alldeles speciellt webbhotellets avtal)
b) dels inte sökt pÄ Internet (googlat) och skapat sig en bild utifrÄn andras erfarenheter av det
    aktuella webbhotellet

Visst fÄr man som regel mindre om man betalar mindre (som i de flesta fall, alltsÄ inte bara
avseende webbhotell), men man mÄste ocksÄ kÀnna till att det finns olika behov.
Har man inte sÄ stora behov sÄ ska man inte behöva betala för en massa saker som inte Àr av
betydelse för en sjÀlv.

http://hotpot.se/php/forum4/i/smiley_disappointed.gif Det viktiga Àr att de billiga webbhotellen Àr öppna och Àrliga med vad de erbjuder
sÄ att de som anlitar webbhotell har en chans att veta vad de ger sig in pÄ.
Idag fungerar det inte alls sÄ. De flesta billiga webbhotell tycks försöka övertrÀffa
varandra i hur bra de ska vara pÄ att dölja bristerna i sitt utbud.

Nu Àr det dags att Àndra pÄ detta !!!
Skumrasket ska fram i ljuset

Vad vi behöver nu Àr en utrensning av de skrÀpigaste webbhotellen. Det Àr tyvÀrr sÄ att vem
som helst med en pc och ett litet grundkapital kan starta ett webbhotell.
Detta - och den bristande kunskapen om webbhotell bland konsumenter - har utnyttjats av
vissa mindre seriösa personer som bara Àr ute efter snabba pengar. Det Àr lÀtt att bli lurad.

Men det Àr inte enbart bland billiga webbhotell som det finns skojare. Det finns Àven webbhotell
som kostar en rÀtt bra slant dÀr man upptÀcker efter ett tag att det inte fungerar.

Jag kan garantera att med rÀtt konsumenttryck och medvetna konsumenter behöver ett vÀl
fungerande webbhotell med tillfredsstÀllande support och med de mest grundlÀggande
funktionerna (jag kommer att precisera detta bÀttre i ett senare skede) och minst 125 MB
utrymme, inte kosta mer Àn 25 kronor per mÄnad.

Det finns idag mÄnga webbhotell som Àr billigare Àn 25 kr/mÄnad, men Ànnu sÄ lÀnge inget
webbhotell som kostar max 25 kr/mÄnad dÀr övriga parametrar stÀmmer. Men den dag detta
webbhotell skapas sÄ kommer det att hÀnda saker! Rykten sprids fort, och ett vÀl fungerande,
Àrligt och uppriktigt webbhotell som ocksÄ Àr billigt har med dagens marknadssituation
möjlighet att pÄ bara ett par Är helt ta över marknaden och krossa det mesta i konkurrentvÀg.

Avslutningsvis, nÀr det gÀller din specifika frÄga om FSData sÄ har jag ingen personlig
erfarenhet av detta företag, varför jag just nu inte kan uttala mig om dem.
Jag har bara noterat att nÀr det gÀller vissa omrÄden (som sÀkerhet) sÄ finns det vÀldigt
mÄnga som mycket stark kritik mot FSData.
Jag kan dock lova att FSdata kommer att ingÄ i min framtida, mer grundliga, undersökning av
webbhotell.

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#3 2006-01-19 10:34:11

mrbister
Medlem
Registerad: 2006-01-19
Webbsida

Re: Är kontentan att undvika billiga webbhotell? (inskickat av Bengt)

HÄller med ovanstÄende talare angÄende billiga webbhotell. De Àr oftast mer tillmötesgÄende och inte omöjliga pÄ att stÀlla om saker för att underlÀtta för dig och dina sidor nÀr du behöver ha igÄng nÄgot script som trilskas pÄ vissa övernitiska webbhotell som har lÄst ner nÀstan allt utom att ladda html och bilder...
SjÀlv sÄ föredrar jag smÄ webbhotell framför billiga, stora webbhotell med alltför mÄnga begrÀnsningar. http://www.scorpiondata.com har jag kört under en lÀngre tid och flyttade endast dÀrifrÄn eftersom jag behövde mer bandbredd och att utöka bandbredden dÀr blev dyrare Àn att lÀgga sidan utomlands. Notera att jag fick erbjudande om att utöka bandbredden och prisförslag. Giganter som B-one, cliche, osv. skulle bara ha stÀngt ner sidan om den tar för mycket resurser, alt. sÄ fÄr man ett svar tillbaka om att vi inte tillhandahÄller mer utrymme / bandbredd.

AngÄende FS-Data sÄ rekommenderar jag dom INTE. De har haft mÄnga bluff-företag som kunder och trots pÄpekande och polisanmÀlan sÄ har dessa sidor legat kvar alldeles för lÀnge och pÄ sÄ sÀtt lurat kunder. Ett sÄdant hotell skall inte ha kunder...

-MrBister

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005