Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 33

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 34
Bredbandsforum / Bredbandsbolaget trasade sönder min lina (inskickat av LG)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 338

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 361

#1 2005-04-21 03:40:19

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Bredbandsbolaget trasade sönder min lina (inskickat av LG)

Jag flyttar över några av de mail jag fått (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstående text är ett av dessa mail //Admin

Att notera:
BBB trasade sönder min gamla fina BoStream lina den 6.december 04 och jag förväntade mig inte att få tillbaka det förskott jag betalt t.o.m. januari 05, men nu har de mage att skicka ny faktura för perioderna februari 05 och mars 05 (uppsägningstiden, sade upp abonnemang i mellandagarna efter tröstlösa och pinsamma försök från BBB att få liv i sina prylar) utan att ha levererat en enda kbit sedan ovan nämnda 6.december.

Förmodligen bör man ha en stab med advokater (dyra sorten) om man vill vara kund hos BBB, nu har jag dock inte tillgång till dyligt så det fick bli ComHem och en ovanligt dyr budget för bredband denna vinter.

Vill dela med mig upplevelsen av en fruktansvärt inkompetent leverantör och sanslöst ointresserad personal (ja, tro mig - jag är faktiskt djupt tagen av deras "det kan jag inte göra härifrån jag sitter nu").

F.ö. kanske Ni kan sätta upp en sammaställning av kundtjänter - BBB har 20 till 30 minuters telefon kö de dagar man kommer fram (2 dagar i rad sade kundbrandväggen till telefonsystem att "det är många som ringer nu, var god försök senare" varpå linjen bröts).
Då de är djupt intresserade av att bli av med samtalet kopplas man ofta till annan "avdelning" med påföljande 20 till 30 minuters kö (kul va :-))

Kundtjänsten kan inte hjälpa till att säga upp abonnemanget och den tekniska supporten vet inte vad DHCP och 512-lina är.

Frågor om teknisk specifikation över de adsl modem de skickar hem besvaras inte över huvudtaget (web-formulär) således kan man inte idka självhjälp utan blir utlämnad till deras fenomenala telefonsystem.
Mängder med hänvisningar till 3.e part (deras underleverantör) som källa till problemen, vilket gör i vart fall mig oerhört upprörd då jag aldrig i livet själv skulle skylla ifrån mig på mina underleverantörer mot en kund, min kund, mitt uppdrag, mitt problem.

Tack för en omfattande sida.
LG

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 418

#2 2005-04-21 03:42:42

Admin
Administrator
Från: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: Bredbandsbolaget trasade sönder min lina (inskickat av LG)

Utdrag från mitt svar till LG //Admin

Bredbandsföretagen har ett problem, och detta problem heter Telia/Skanova. Med nuvarande uppläggning på hur detta fungerar där Telia/Skanova alltid är spindeln i nätet som alla andra får försöka anpassa sig efter så är det inte lätt för någon part. Så om BBB skylt ifrån sig på Telia/Skanova så har jag en viss förståelse.

Dock är det så nu att det blivit så enkelt att avvisa alla problem med att det är Telia/Skanova som orsakar alla problem, oavsett var problemet ligger, att alla gör detta utan hämningar, och utan att veta orsaken till problem eller ens vara intresserade av att undersöka orsaken.

Det gör att vi som kunder är mycket, mycket utlämnade.
Det krävs nog en revolution i landet om vi ska ändra på detta :-).

Sedan jobbar de du pratat med inte ens på Bredbandsbolaget. BBB har precis som många andra ett call center där de hyr in denna tjänst från något företag. Det brister nog ofta i kommunikationen mellan alla involverade parter. Detta call-center-företag får dessutom sedan betalt för varje telefonsamtal, inte för längden på telefonsamtalet. Så ju snabbare de kan avfärda dina problem, desto fler samtal kan de ta emot, och ju mer pengar tjänar de.
Detta är också ett problem.

Många bredbandsföretag har usla svarstider på mail och långa, långa svarstider på mail. Det är inget de prioriterar, som regel. Jag har gjort en (opublicerad ännu så länge) undersökning på svarstider avseende mail-fråga. Första gången varierade tiden från 1 timme (Adamo) till två veckor (Spray). Det har skrivits i tidningarna om bredbandsföretagens dåliga kundservice ett antal gånger, men det kan naturligtvis inte skada att trycka lite mer på denna ömma punkt.

Till sist, det viktigaste.
Nu känner jag inte till din historia i detalj, men bredbandsföretagen klarar sig med sina överdebiteringar och att låta kunder betala för bredbandstjänster de inte får enbart pga att det är så få som anmäler dem.
ARN är perfekt för detta. Jag har anmält företag till ARN ett flertal gånger. Jag har vunnit varje gång.

Så om du fått betala för en uppkoppling som inte fungerat så är det bara att anmäla till ARN. Det kostar inget, du har inget att förlora, det behövs inga advokater som kostar pengar, och oavsett utgången så får det bredbandsföretagen att börja inse nyttan av att ge någon form av service till sina kunder.

Forum för alla i bostadsrätt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrätter!!!

#3 2005-05-15 22:54:11

Blakkdukk
Medlem
Registerad: 2005-05-15

Re: Bredbandsbolaget trasade sönder min lina (inskickat av LG)

Enklast är dock att ringa till fakturaavdelningen och säga som det är, då kontrollerar de om tjänsten har fungerat. Har den inte det så makuleras fakturan för perioden som det inte fungerat.

/BD

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005