|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej alla
I dag har vi haft en extrastämma i vår brf Nu undrar jag följande Kan man göra ett tillägg i ett upplåtelseavtsl (bilaga till det ursprungliga upplåtelseavtalet)? Som jag har tolkat lagen så är det det ursprungliga avtalet som gäller (står det att man t ex inte har ett förråd så ingår det inte) Pantertanten
|
|||
|
|||
![]() Vad var det för fråga som stämman beslutade om? Var de möjligen att upplåta källarförråden med bostadsrätt...?
Då bör man skriva egna upplåtelseavtal för dessa, för att slippa kontroverser med bl. a skatteverket som för tillfället verkar osunt intresserade av allehanda förändringar av ursprungliga upplåtelser... Lgh 10 skulle te. x få bostadsrätten 10 B (förrådet) i ett eget avtal. Förråden hanteras sedan som satelliter, d v s de hänger alltid ihop med "huvudbostadsrätten" och kan inte överlåtas enskilt. Upplåtelseavgift och insats blir väl 0 kr antar jag. Frågan är varför ni vill göra så här? Vad är uppsidan för föreningen med detta? Minskat underhåll? I så fall till priset att ni aldrig kommer åt förråden i framtiden... |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|