|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Vilken kod talar du om du? Den som jag fick förut? Jag försöker gärna göra något som liknar din hemsida. Kan jag inte bara kopiera källkoden i tillämpliga delar? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Jag har lite feedback:
Bilderna som syns på "Förstasidan" är på tok för stora. Bild-filerna är många gånger större än de behöver vara, därför att de är nerskalade. Ex. bilder/femman.jpg Om du inte ska ha bilden bredare än 270 pixel är det vansinne att jpg-filen har en upplösning på 1100 pixel. Förminska bilden i en bildeditor, och spara den med en lägre komprimeringsfaktor, kanske 6 eller högst 7. Vill du kunna öppna bilden i större format, lägg in en länk till original-bilden istället. Detsamma gäller första bilden på mobilsidan: den är också nerskalad, men inte lika mycket. Grejen är den att när du väljer att skala ner bilderna som du har gjort, så är det inte web-servern som skalar ner bilden, utan besökarens web-läsare laddar ner den stora bilden, och skala ner den lokalt på sin egen dator. Det blir mängder med extra onödig nerladdning. Och långsammare.
|
||||
|
||||
![]() Tackar för synpunkter! Jag har tänkt på bildernas storlek men det blev jobbigt att vara så noga när jag ville ha ett snabbt resultat. Men alla har ju inte så snabbt bredband som jag. Vad är "duct-tape" för något? Jag trodde styrelsen levde på förtroende ;-)
|
|
|||
|
|||
![]() Även känd i Sverige som "silver-tejp".
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|