|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV Energiförbrukning, elleverantör, elpris, elektricitet, gas, värme och ventilation, fjärrvärme, värmekostnader, värmeproblem, vattenförbrukning, bredbandsleverantörer, IT & föreningens hemsida, avfall/sopor/sopsortering, energi & miljö, o.dyl. ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() I somras var de och kollade besiktningen av ventilationen och allt var ok enligt killarna som var här. Ca 6 månader senare var de här igen och enligt dem var det fel i alla lägenheter och ändrade samtliga värden i ventilationen. Efter de att de var här har fläkten varit skum. Den stänger inte längre av sig som den brukar efter tiden man dragit upp den tagit slut (hoppas någon förstår vad jag menar). Den suger luft tills man vrider av vredet manuellt.
Ska man ringa vaktmästaren eller firman som var här? För de har uppenbarligen gjort något med fläkten eller är det jag som måste fixa till felet? |
|
||||
|
||||
![]() Jag undrar varför styrelsen anlitar fackmän efter 6 månader om besiktningen av ventilation var OK från början. Hos oss är det rensning och besiktning av frånluftskanaler vart 6:e år enligt lag!!
Vet inte om du eller någon i din närhet är mekanisk(teknisk) kunnig men att själv undersöka vad felet beror på kan inte vålla skada. Det går alltid att lära sig något!! I annat fall så kontrollera vad stadgarna säger vem som är underhållsansvarig, bostadsrättsinnehavare eller föreningen !!
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Jag har varit borta ett längre tag och vad möts jag av?.. En räkning för att vaktmästaren bytt ut timern... får de verkligen göra så här? De var ju deras "fel" att timern sluta fungera då de ändrat i flödet. Hade jag vetat att jag skulle betala över 1000kr hade jag gjort de själv..
blir att ringa riksbyggen imorrn ![]() |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Röklukt från fläkten i bostadsrätt | Mr Magoo | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 4 | 2011-03-29 11:28 |
"Jag tycker det är konstigt att det inte går att stänga av ventilationen" - HD | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2010-04-20 00:15 |
Vad gäller för ventilationen i brf? | Miffy | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 4 | 2009-11-25 14:56 |