|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() I över en månad har jag kämpat för att få fastightsservice på DEn Stora Bostadsrättsföreningen att göra anmälan till sitt ansvarsförrsäkring men har ännu inte lyckats ! Många undanflykter och bla så visste man inte vilket försäkringsbolag det är som om det skulle vara så svårt att räkna ut det.
Ok men jag försökte för att det är det enda som saknas jag har alla bevis i form av utlåtande från en utomstående firma att monteringen varit felaktig men ingenting händer. tror dem att de får dåligt rykte? Eller vad är det som gör att DEN stora ORganisationen ännu ej anmält sig själva till ansvarsförsäkringen? om skulden inte fastställs drabbas vi av åldersavdragen i försäkringen. dessa åldersavdrag är ju djupt orättvisa genom att vi är bara offer i sammanhanget.Det är entreprenören som ska stå för alla kostnader Vad gör jag nu då ? Organisationen har utsedd en hantlangare som nu tvingas mejla till mig intetsägande mejl av typen "vi avvaktar besked" Det är mycket otillfredställande att man inte kan ta ansvar för sina handlingar , i det här fallet felaktigt monterat avlopp.... två personer har sagt att jag skulle polisanmäla men VAD? och är det riktig instans att gå till polisen? |
|
|||
|
|||
![]() tycker det låter som civilmål mot styrelsen från din sida som sedan i sin tur får stämma det bolaget som dem anlitat.
gå till en bra advokat inom området som är snabbtänkt och ta 1 timmas konsultation för 1500kr. spar kvitton för hemförsäkringens täcker även den timman. |
|
|||
|
|||
![]() Mycket tid har förflutit men ingenting har hänt. jag har inget otalt med styrelsen i vår brf. men den stora organisationen har ju fastightsservice och egen försäkring som de ännu ej anmält sig till tror jag.
Brf och den stora organisationens fastighetsservice har väl inget med varandra att göra rent juridiskt så varför skulle man ha ett mål mot styrelsen ? det är väl fel adress trots allt! Vår brf är ju själva drabbade genom att behöva riva ut och torka min lägenhet och använda sin försäkring för det. Jag känner verkligen att man faller mellan stolarna här. det borde vara solklart att de som orsakat läckan ska betala kalaset och inte vår brf elle jag som bostadsrättshavare. Man hoppas innerligt att det inte blev så att fastighetsservice gör ett dåligt jobb med flit! hej hopp: |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
det på advokat i slutändan. så gjorde det i mitt fall om mögel där korkad styrelse valde ljuga och sedan ändra historia i domstol. fusk är det nog ingen försäkring som täcker? i mitt fall vet jag korkad styrelse fick betala slarvet med medlemmarnas pengar |
|
|||
|
|||
![]() Bostadsrättsföreningen ska anmäla vattenskadan till sitt försäkringsbolag som ersätter skadan. Försäkringsbolaget kan sedan begära ersättning från "fastighetsservice" om de anser att det orsakat skadan genom grov vårdslöshet.
F.ö. så är ju inte bostadsrättsföreningen drabbad om den fått ersättning från fastighetsförsäkringen. Det förefaller som styrelsen hanterat ärendet korrekt. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hantering av kassa och skulder i brf | guben | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 3 | 2014-04-19 23:25 |
Vattenläcka i kök / ersättningskrav i brf | tractors | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 2 | 2011-02-28 17:06 |
Kostnad för fuktskada i brf som orsakats av bostadsrättshavaren - Vem betalar? | Tom1980 | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 2 | 2010-11-05 11:05 |
Hantering av kassa och skulder i brf | guben | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 12 | 2010-04-02 18:04 |