Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-05, 19:08
anco anco är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Apr 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Thomas_A Visa inlägg
Trapphuslukt är dock fortfarande en ickefråga då det inte räknas som den primära boendemiljön (dvs lägenheten). Däremot är det inte ok att medvetet smutsa ner. Om någon kommer in med en blöt hund som sprider en lukt när man passerar i trapphuset så måste det tolereras, men om man låter hunden göra av med sina behov i trapphuset så är det inte ok.
Jag känner iaf att jag inte är orsaken till doft i trapphuset inte kommer från mig då dörrarna är uppställda och doften funnits där när jag och djuren varit borta en längre tid. Jag bad dem iaf utreda doften noggrannare tex kolla upp om vad trappstädarna använder för skurmedel då vissa medel luktar likt kattkiss. Dörren brevis mig är också en typ värmecental och rör går längst hela taken så jag antar att även detta kan bidra till lite annorlunda luft i trapphuset. Styrelsen behöver ej namnge personen då jag är 99% säker på vem de är.
Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 13:13
anco anco är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Apr 2012
Standard

Det slog mig en sak. Vems försäkring täcker om någon obehörig tar sig in i trappuppgången och förstör eller tar sig in i lägenheterna då dörren ställs upp i tid och otid. Dörren ska ju vara låst nattetid men ibland har den även varit upplåst då kod behövs att öppna dörren. Innan dörren öppnades var det fönstret i trapphuset som ställdes upp. Känns väldigt osäkert då skumma personer rör sig i krokarna genom åren har de varit både pyromaner, knivmänn och folk som stulit brev från lådorna..
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Brunnen går ner till grannen! Tage Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 20 2013-03-29 09:52
Hur gör vi med grannen? clabbe79 Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 4 2012-10-04 22:38
Nybliven BRF, konflikt med grannen faglo Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 7 2009-10-23 13:57
Grannen har skadat vår vägg i bostadsrätt blomkål Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 2 2009-04-17 12:10

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:44.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare