Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Bostadsrättsforum
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa samlingsplats för bostadsrättshavare! Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med? Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö. Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! De 10 senaste inläggen. Frågor om forumets användning; Brf gästbok RSS-feed för detta forum med de senaste trådarna som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
                            Skriv motioner!

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-01, 20:43
vattenfallet vattenfallet är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Aug 2016
Arg Hantering av vattenläcka som orsakats av fastightsservice

I över en månad har jag kämpat för att få fastightsservice på DEn Stora Bostadsrättsföreningen att göra anmälan till sitt ansvarsförrsäkring men har ännu inte lyckats ! Många undanflykter och bla så visste man inte vilket försäkringsbolag det är som om det skulle vara så svårt att räkna ut det.

Ok men jag försökte för att det är det enda som saknas jag har alla bevis i form av utlåtande från en utomstående firma att monteringen varit felaktig men ingenting händer. tror dem att de får dåligt rykte?

Eller vad är det som gör att DEN stora ORganisationen ännu ej anmält sig själva till ansvarsförsäkringen?

om skulden inte fastställs drabbas vi av åldersavdragen i försäkringen.
dessa åldersavdrag är ju djupt orättvisa genom att vi är bara offer i sammanhanget.Det är entreprenören som ska stå för alla kostnader

Vad gör jag nu då ? Organisationen har utsedd en hantlangare som nu tvingas mejla till mig intetsägande mejl av typen "vi avvaktar besked"

Det är mycket otillfredställande att man inte kan ta ansvar för sina handlingar , i det här fallet felaktigt monterat avlopp.... två personer har sagt att jag skulle polisanmäla men VAD? och är det riktig instans att gå till polisen?
Svara med citat
Gammal 2016-09-02, 14:31
svettlöken svettlöken är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Mar 2009
Standard

tycker det låter som civilmål mot styrelsen från din sida som sedan i sin tur får stämma det bolaget som dem anlitat.
gå till en bra advokat inom området som är snabbtänkt och ta 1 timmas konsultation för 1500kr.
spar kvitton för hemförsäkringens täcker även den timman.
Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 22:10
vattenfallet vattenfallet är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Aug 2016
Standard vattenläckan fortsättningen följer

Mycket tid har förflutit men ingenting har hänt. jag har inget otalt med styrelsen i vår brf. men den stora organisationen har ju fastightsservice och egen försäkring som de ännu ej anmält sig till tror jag.
Brf och den stora organisationens fastighetsservice har väl inget med varandra att göra rent juridiskt så varför skulle man ha ett mål mot styrelsen ? det är väl fel adress trots allt!

Vår brf är ju själva drabbade genom att behöva riva ut och torka min lägenhet och använda sin försäkring för det.

Jag känner verkligen att man faller mellan stolarna här. det borde vara solklart att de som orsakat läckan ska betala kalaset och inte vår brf elle jag som bostadsrättshavare.

Man hoppas innerligt att det inte blev så att fastighetsservice gör ett dåligt jobb med flit!

hej hopp:
Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 12:41
svettlöken svettlöken är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Mar 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av vattenfallet Visa inlägg
Mycket tid har förflutit men ingenting har hänt. jag har inget otalt med styrelsen i vår brf. men den stora organisationen har ju fastightsservice och egen försäkring som de ännu ej anmält sig till tror jag.
Brf och den stora organisationens fastighetsservice har väl inget med varandra att göra rent juridiskt så varför skulle man ha ett mål mot styrelsen ? det är väl fel adress trots allt!

Vår brf är ju själva drabbade genom att behöva riva ut och torka min lägenhet och använda sin försäkring för det.

Jag känner verkligen att man faller mellan stolarna här. det borde vara solklart att de som orsakat läckan ska betala kalaset och inte vår brf elle jag som bostadsrättshavare.

Man hoppas innerligt att det inte blev så att fastighetsservice gör ett dåligt jobb med flit!

hej hopp:
vad säger stadgarna i ert område? och vill ingen ta ansvar faller
det på advokat i slutändan.
så gjorde det i mitt fall om mögel där korkad styrelse valde ljuga och sedan ändra historia i domstol.
fusk är det nog ingen försäkring som täcker?
i mitt fall vet jag korkad styrelse fick betala slarvet med medlemmarnas pengar
Svara med citat
Gammal 2016-10-17, 20:50
jhma jhma är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Oct 2016
Standard

Bostadsrättsföreningen ska anmäla vattenskadan till sitt försäkringsbolag som ersätter skadan. Försäkringsbolaget kan sedan begära ersättning från "fastighetsservice" om de anser att det orsakat skadan genom grov vårdslöshet.

F.ö. så är ju inte bostadsrättsföreningen drabbad om den fått ersättning från fastighetsförsäkringen.

Det förefaller som styrelsen hanterat ärendet korrekt.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hantering av kassa och skulder i brf guben Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi 3 2014-04-19 23:25
Vattenläcka i kök / ersättningskrav i brf tractors Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 2 2011-02-28 17:06
Kostnad för fuktskada i brf som orsakats av bostadsrättshavaren - Vem betalar? Tom1980 Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 2 2010-11-05 11:05
Hantering av kassa och skulder i brf guben Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi 12 2010-04-02 18:04

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:12.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2022.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare