Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-09, 17:07
Karisma Karisma är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Oct 2012
Standard Styrelsen trakasserar och kommer undan!

Här är det maffian som styr och ställer! Ordföranden utsätter mig för trakasserier, kan inte bevisa det, kan därför inte polisanmäla det, gör jag det, så förvärras min situation. De andra styrelsemedlemmarna vet vad som pågår, och backar upp ordföranden i allt.

Det har varit allt ifrån hemfridsbrott till att de öppnar fastighetsboxen och övervakar post. Låset är bytt och posten eftersänds till annan adress. Ifrågasätter man deras agerande fortsätter trakasserierna med utebliven information om vad som händer i föreningen, när de väl orkar lyfta en penna och skriva någonting.

LEF eller BRL finns inte i deras kunskapsbank! Här går man efter egna lagar och regler, det gäller alltså för oss att veta vilka maffiametoder man ska följa för att tillvaron ska bli så problemfri som möjligt, snacka om ironi! Maffian sitter kvar i styrelsen eftersom det inte finns en valberedning, vi tillåts inte ha en valberedning, och vem orkar väcka talan i domstol. De andra medlemmarna backar, ingen vågar stå på sig.

När jag påtalar någonting då är det plötsligt en störning, grannen spelar musik till 5 på morgonen, lyhört så det hörs hela vägen till Kina, förvaltningen ställer sig på styrelsens sida, de jobbar ju för styrelsen inte för mig. Jag har pratat med grannen, grannen lyssnar inte, skrivit lappar i trappuppgången. De få lappar jag skrivit har alltid försvunnit i samband med styrelsemötena. Det är så lätt för styrelsen att skriva sina falska anmärkningar om mig i sina hemliga styrelseprotokoll!

Tystnadsplikt råder inte om styrelsen, det märks tydligt när man passerar deras vänner eller familjemedlemmar, samtalen övergår till tystlåtenhet!

Vi har väldigt få garageplatser, och styrelsen har nu ändrat på reglerna, allt för att det ska gynna dem! Nu ska de som bott här längst få ställa sig först i kön. Har man bott här i 5 år och stått i kö under de åren, har det ingen betydelse längre! Har du bott här i 6 år och stått i kö i sex månader, då ska den personen plötsligt ha företräde! Styrelsen har nu sina garageplatser bredvid varandra! Yttrar man sig finns risken att man inte får någon köplats överhuvudtaget! Det har hänt att jag blivit utfryst när jag yttrat mig om andra saker och det lär nog inte upphöra förrän hela styrelsen byts ut!

Det är inte så lätt att byta ut styrelsen, samla minst 10% av medlemmarna, möjligtvis i teorin, men inte i praktiken. De flesta orkar inte ens kämpa emot, "det är som det är", "vi får hoppas att det vänder snart" får jag oftast höra!

Maffian måste bort!

Senast redigerad av Karisma: 2012-10-09 klockan 19:35.
Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 17:46
tette tette är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard skriv motioner

För att sanningar skall komma fram, krävs det ofta att man skriver motioner.
Jag vet att det är svårt att få igenom motioner, men det är ett bra sätt att belysa problemen i bostadsrättsföreningar.
Styrelsen kan inte nonchalera motioner då det tack o lov är en av de saker som fungerar i bostadsrättsföreningar.
Inte att de behandlas på rätt sätt, men att de behandlas.
Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 19:04
Grannes avatar
Granne Granne är inte inloggad
Peta-medlem

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Har bara ett råd, och det fungerar.
Använd våld, inte ett vidare klyftigt eller bra råd. Men när svinaktiga översittare som du nämner agerar överherrar,,,, ja då hjäper bara våld.
Så gör jag, när inte demokrati fungerar eller diktaturen är ett faktum så förspråkar jag att man slår ner det med VÅLD. ibland måste våld till för att demokrati skall uppnås.... å så är det bara.
Men som sagt det är inget bra råd... bara en utväg !
Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 19:27
Duktig medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av tette Visa inlägg
För att sanningar skall komma fram, krävs det ofta att man skriver motioner.
Jag vet att det är svårt att få igenom motioner, men det är ett bra sätt att belysa problemen i bostadsrättsföreningar.
Styrelsen kan inte nonchalera motioner då det tack o lov är en av de saker som fungerar i bostadsrättsföreningar.
Inte att de behandlas på rätt sätt, men att de behandlas.
Styrelsen vet inte ens vad motioner är för något! Ingenting jag skriver till dem behandlas. Skriver man någonting bra, som kan vara en förbättring för föreningen, får man ingen "credit" för det. Positiv feedback finns inte i deras ordförråd.
Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 19:32
Duktig medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Granne Visa inlägg
Använd våld, inte ett vidare klyftigt eller bra råd. Men när svinaktiga översittare som du nämner agerar överherrar,,,, ja då hjäper bara våld.
Så gör jag, när inte demokrati fungerar eller diktaturen är ett faktum så förspråkar jag att man slår ner det med VÅLD. ibland måste våld till för att demokrati skall uppnås.... å så är det bara.
Vidrigt med översittare! Jag dokumenterar allt som jag blivit utsatt för och tänker ge igen när de lämnat sina positioner. När alla maktmedel tar slut och inte längre finns till deras förfogande, är de kvar där de startade, fast nu med sämre rykte och ingen som helst kontroll! Välkommen till min sida av stan säger jag bara!
Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 22:07
mammaVesna mammaVesna är inte inloggad
Medlem

Standard

Hej,

har du provat att kontakta Hyresnämnden?
Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 17:47
Duktig medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av mammaVesna Visa inlägg
Hej,

har du provat att kontakta Hyresnämnden?
Ett samtal till hyresnämnden skadar inte, men eftersom jag inte har några konkreta bevis vet jag inte hur jag ska gå vidare. Ord står mot ord!
Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 19:56
Duktig medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Granne Visa inlägg

Förra året skickade jag e-post och föreslog att styrelsen skulle köpa in en grovtvättmaskin eftersom en av tvättmaskinerna mer eller mindre alltid är ur funktion och att de kunde göra det i samband med renoveringen. Lyckas få ett svar, ett otrevligt, löd så här: Sluta tjata, vill du ha en grovtvättmaskin, investera själv.

Jag skickade endast ETT e-post som dem upplevde som tjat! Hur man än gör så blir det fel. Skickade ett nytt e-post och frågade vad det var som de upplevde i mitt e-post som tjat. Inget svar!

Renovering klar, nya nycklar till tvättstuga slängs in i våra fastighetsboxar, ingen kvittering med andra ord. Gissa vad? Jag har blivit portad från tvättstugan, fått fel nyckel. Kontaktar fastighetsskötaren som hänvisar mig till maffian. Maffian svarar inte. Efter en vecka frågar jag grannen om jag kan få kopiera dennes nyckel, nyckeln är kopieringsskyddad, måste gå via föreningen. Det är bara att glömma och drömma! Maffian har glömt att dokumentera vilken nyckel som går till vilken lägenhet visar det sig när grannen vill kopiera. Snacka om amatörer! Grannen tackar nej till kopiering, vi får en idé! En annan granne som bor i hyreslägenhet ska flytta, maffians släkting ska ta över lägenheten. Grannen som ska flytta ut övertar min nyckel som inte funkar och lämnar ifrån sig den vid flytt, jag övertar grannens. Släktingen kommer inte in till det allmänna utrymmet. Hämnden är ljuv ibland mina vänner!
Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 23:20
totiki totiki är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard

Vilken är din sida av stan? Karisma.
Svara med citat
Gammal 2012-11-12, 18:06
Duktig medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av totiki Visa inlägg
Vilken är din sida av stan? Karisma.
Den är lätt att hitta, du ska få en liten vägbeskrivning. Leta bara efter rötägg som samarbetar med SBC!
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Våtrumsintyg tvång? - Styrelse trakasserar medlem i brf - Hyresnämnden Admin Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 4 2010-05-22 08:59
Dippen kommer â var så säker - E24 Admin Senaste Nytt 0 2010-03-27 19:02
Bostadsbyggandet kommer att halveras Admin Bostadspolitik, bostadsbyggande, priser, utveckling 0 2009-03-20 07:31
Myror kommer in i min lgh i brf nillan Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2008-03-29 11:48

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:40.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2022.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare