|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]() Eftersom vicevärden anser att jag som lägenhetsinnehavare skall stå för utbyte av låscylinder i min ytterdörr så funderar jag på:
1. Får jag sätta in vilken typ av cylinder jag vill då? 2. Måste jag lämna en nyckel till styrelsen? Är det lagstadgat vilket ytterdörrens nyckel system skall följas, eller är det bara en praxis när föreningen står för cylindrarna? Se bl a; Nycklar och lås i bostadsrätt - Faktabanken
Kan man inte förstå demokrati ska man inte bo i bostadsrätt, utan flytta till ett litet hus i hakkas vildmark. Översitteri skall med våld fördrivas, i enighet med sann FN anda. Hotar du mig, slår jag dig hårt. Senast redigerad av Admin: 2014-10-06 klockan 13:12. Anledning: Lagt till länk |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Du kan sätta in egen cylinder. 2. Du behöver inte lämna nyckel till styrelsen. Styrelsen i min BRF gillar att gå in med huvudnyckel och "inspektera" precis när det passar dem, läs http://kristinehamnk1.livelyblog.com/ , om du bor i en förening som min är det extra viktigt att ha egen cylinder i dörren. > Styrelsen har aldrig lov å gå in i din lägenhet utan din tillstånd, så det är ingen grund till å giva styrelsen en nyckel > Många i styrelser förstår inte att dom inte kan gå in i din lagenhet utan din tillstånd, så det är grund till å inte giva styrelsen nyckel. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|