|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV Energiförbrukning, elleverantör, elpris, elektricitet, gas, värme och ventilation, fjärrvärme, värmekostnader, värmeproblem, vattenförbrukning, bredbandsleverantörer, IT & föreningens hemsida, avfall/sopor/sopsortering, energi & miljö, o.dyl. ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Är det lika hög månadsavgift för alla bostadsrätterna?
|
|
|||
|
|||
![]() Jag satt precis och funderade på det. Minns att de utan balkong hade lägre avgift förr (då satt jag i styrelsen och hade bättre koll), dvs lägre andelstal då antar jag. Nu kan det vara ändrat men det vet jag inte. Jag tror styrelsen tänker dela lika eftersom lgh har samma kvadratmeteryta inomhus.
|
|
|||
|
|||
![]() Er styrelses förslag låter som ett beslut om kapitaltillskott. Ska beslutas av stämman och fördelas efter andelstal.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Vad jag tycker är interessant om gruppanslutningar och kostnadsfördelning efter andelstal, flera peka gärna på högsta domstolsbeslut om indragning av kabeltv och underhåll till detta(till televerket) från 1989, men kabel är punkt till multipunkt och man kan använder faktiskt fler enheter i en större lägenhet sedan man kan bara fördelar signar vidare.
Men gruppanslutningar innebär en enkel licens per lägenhet och inte två licens för en 4:a eller högre hastighet för större lägenheter. Jag tycker at när man prata om gruppanslutningar är detta inte als klart at fördelning efter andelstal inte bryta med likbehandlingsprincipen. Bara indraging av bredband i fastighet och underhåll till detta. Men detta är nästan aldrig mycket pengar så ingen faktiskt klaga i domstolen även at detta är än problem. |
|
|||
|
|||
![]() Ja, det spelar egentligen ingen roll. Alla får samma tjänst, bredband för 149 kr och det får man ju betala oavsett om man har balkong eller ej. Och lägger man anslutningsavgiften på årsavgiften några år framåt, så blir det samma kostnader per lgh också. Det vara bara det att vi inte har någonting alls i stadgarna om informationsöverföring och det behövs i vilket fall uppdateras tänker jag. Det ska väl stå hur det finansieras?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ja, så kan man se det. Tänkte jag inte på!
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
gruppanslutning delvis ? | InteIStyrelsen | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 20 | 2016-06-24 11:07 |
Hur fördela höjning av avgift pga Fiber? | bdh | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 4 | 2014-01-09 00:40 |
fiber till utvalda | Granne | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 9 | 2012-12-15 14:40 |