Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-24, 12:00
anco anco är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Apr 2012
Standard Blir trakasserad av grannen

Jag börjar bli less, jag behöver råd hur jag ska göra.
Under flera år har samma granne trakasserat mig. H*n har försökt ta ifrån mig min p-plats, satt hundskitpåsar utanför min dörr (som någon hundägare lämnat under längre tid bakom en gruslåda vid entrén), anmält mig till länsstyrelsen pga h*n tyckte jag misskötte mina djur (de kom oanmäld och hade inga anmärkningar).

Nu har h*n fått styrelsen att ska göra hembesök då h*n påstår att de luktar kattpiss ute i trapphuset och det är "anledningen" till att samma person ställer upp dörrarna på bottenplan. Hon har hoppat på besökare till mig (som hon aldrig träffat) + mina assistenter och gastat om hur mkt kattkiss de luktar i trapphuset för att sedan försvinna snabbt.
Samma person har försökt att få styrelsen att montera fläkt i sophuset då de luktar för mkt sopor

Jag är inte ensam djurägare i huset. Jag vet minst 2 till som har katt. Jag är inte ensam hundägare. Vi har tidigare haft en hyresgäst som lät sin hund kissa på bottenplan mot väggen, den person har flyttat. Jag har sett flera utekatter i området och dessa kan ju komma in i trapphuset då dörrarna står öppen.

Vad ska jag göra? eg vill jag inte bjuda in styrelsen som ska granska mig, mitt liv och mina djur. men jag har heller inget att dölja.
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Brunnen går ner till grannen! Tage Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 20 2013-03-29 09:52
Hur gör vi med grannen? clabbe79 Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 4 2012-10-04 22:38
Nybliven BRF, konflikt med grannen faglo Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 7 2009-10-23 13:57
Grannen har skadat vår vägg i bostadsrätt blomkål Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 2 2009-04-17 12:10

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:06.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare