|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eller var det att jag behöver mera från Skatteverket än att få svar bara om firmatecknare... Känner sig lite vilsen... |
|
|||
|
|||
![]() Efter direkt förfrågan fick jag Stadgar och uteblivna Årsredovisningar från ev. kaparen.
Klandrat av ordförande Köpeavtal... Hen sträckte över avgiftsumman och skrev över en annan med ca 10% pålägg. !!! Vare det inte olagligt? Och vad får jag göra med detta? Ingen Medlemsförteckning och ingen Medlemsregister. Var brukar registreras medlemslistan? Ingen skriftlig medlemsansökan med min underskrift heller... Dvs. jag hade aldrig fått skriva under ansökan ens! Finns det en speciell blankett för det? ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nej jag inser det. Du vet inte vad du köpt och vad du har sålt.
Du betalade kanske inte skatt på dessa sakbyten? "En sak något du kan ta på", köpa, byta sälja. I Sverige är det skatt tom på plastpåsar. Om påsen vore en fiktion då skulle genast skattemyndigheten slå larm till polisen. Bedrägeri skulle de påstå.!!! Den som flyttar måste uppge adress mm. Det är upp till bostadsrättsägarna att inse det. F ö skulle jag ha lämnat polisanmälan efter din första fråga, alla är osynliga ju. Du ska givetvis fråga skattemyndigheten om vad de har i sina register ang föreningensn, adress och ansvarig ägare. hälsningar Skratta och Gråta. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Har vi verkligen de politiker vi förtjänar? | Garfunkel | Bostadsrättsforum | 1 | 2017-05-25 21:11 |
Läckage - märklig installation av tvättmaskin | tractors | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 11 | 2012-08-30 15:46 |
Evakueringsboende vid stambyte i brf - Märklig stämma utan nej-alt. - Hyresnämnden | masu | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 6 | 2009-08-17 17:53 |