Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Vatten, avlopp, golvbrunn, relining/partiellt, våtrum/kök, ballofixer, handdukstork, termostat, element/radiatorer, ventilation, mögel, vattenskada/fuktskada, brand/checklista, ombyggnad/renovering, yt- och tätskikt, skadestånd, försäkringsregler/självrisk/åldersavdrag RSS-feed för detta forum om badrum, stamrör, vatten- och fuktskador, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-29, 20:09
Dynamic Dynamic är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
OBS! OBS! OBS! Fuktskada/mögel, kan vi kräva att renovering utförs först efter att vi flyttat?

Jag och min sambo flyttade in i en bostadsrätt för lite mer än en månad sedan. Men nu har vi sagt upp bostadsrätten p.g.a. mycket strul.

När vi flyttade in märkte vi snabbt att det var mögel/fuktskadat i badrum, samt fuktskadat i golv i kök. Vi meddelade detta till styrelsens ordförande som sa att han skulle göra allt han kunde. Vi har inte kunnat använda dusch i vår lägenhet under hela denna tid. Men inget händer.

Nu när vi sagt upp lägenheten så säger styrelsen att så fort snickarna kan jobba så kommer de att börja renovera lägenheten.

Kan föreningen tvinga oss att bo någon annanstans utan ersättning medan hantverkarna renoverar, eller kan vi säga att de inte får renovera förrän vår uppsägning gått ut och vi flyttat?

Senast redigerad av Admin: 2011-12-02 klockan 17:06.
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 16:35
Francois Francois är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Om fuktskada kan leda till följdskador bestämmer föreningen

Jag tror inte att det finns regler på hur det ska gå till vid en renovering. Ni och styrelsen kan väl prata med varandra och komma överens om en lösning som passar alla?

Jag undrar om ni inte har ansvaret att fixa fuktskadan. Eller, om föreningen fixar skadan så borde styrelsen skicka en faktura till er om allt arbete som har gjorts på ytskiktet.

Men det förbryllar mig att ni flyttade in i en lägenhet med så många problem. Hur kommer det sig att ni inte upptäckte detta innan ni flyttade in? Har ni inte gjort en besiktning av lägenheten? Det bör man alltid göra.

Vet ni vad orsaken till skadorna är? Kommer vattenläckan från ett rör under golvet eller har det orskakats av slarv från föregående bostadsrättshavare?

Senast redigerad av Admin: 2011-12-02 klockan 17:08.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Får BRF/styrelsen kräva intyg (våtrumsintyg) från renovering av badrum? Nils Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 10 2009-12-04 10:55
Skador efter renovering i brf - Kan jag kräva ersättning? Pelle B Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 2 2009-09-22 09:24
Vattenskada efter stambyte/renovering - Reklamationsrätt Peab? Vem ansvarar i brf? anja Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 4 2008-11-11 21:44
Ansvarsfrågor vattenskada - läckage rör pga skador efter renovering i bostadsrätt Anna Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 7 2008-03-08 06:06

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:49.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2022.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare