Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-11-02, 12:44
h131200 h131200 är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Nov 2020
Standard Bostadsföreningen ändrade vent.System. synliga luftrör i sovrummet

Hej
Jag bor på en bostadsrätt.
Min förening har nyligen bytt ventilationssystemet i hele föreningen, ink min lägenhet.
I samband med det bytet så har de dragit nya luftrör som är synliga på undertaket i ett sovrum.

Enligt föreningen så det är bestämt att göras på det sättet och att den delen av rummet är egentligen en klädkammare Enligt ritningarna.
Men i mitt fall är det inte klädkammare utan det är ett rum och det är så jag har köpt den.

Föreningen håller med om att det inte ser snyggt ut, men rent funktionsmässigt så går det inte att göra systemet på ett annat sätt, och det enda vägen till att få en friskare luft i lägenheten är så.

Jag tycket att det ser inte snyggt ut, och kan kanske minska värdet av min lägenhet.

Vad kan man göra tycker ni i så fall.
Har man rätt att kräva ersättning ?
eller är lägenheten föreningens ägodel och jag har ingen rätt att kräva nånting.

Bilder på röret.

Svara med citat
Gammal 2020-11-02, 21:51
Harald Harald är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Bostadsrättslagen 9 kap 16 § p.2
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Sprickor på taket i sovrummet. Vad kostar en reparering? Blkwht Bostadsrättsforum 0 2017-12-02 17:24
Ändrade förutsättningar Dumbo Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 2 2012-09-21 17:17
Ändrade stadgar och ofullständig kallelse? Lasse Nyquist Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 10 2012-05-05 13:46

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:52.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare