|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() KAN man bryta ett avtal med förvaltaren i förtid när vi är missnöjda?
Hur går man till väga i så fall? Föreningen har vanskötts i många år och när vi tar upp saker som måste åtgärdas så händer inget. Står inget i avtalet om eventuellt brytande av avtalet vid tvist. Hur ska jag dokumentera för att det sedan ska gå att använda i en ev. Tvist? |
|
|||
|
|||
![]() Det är klart det går om man är lite smart.
Prissätt det som missats / uteblivit i leveransen av er tjänst och erbjud alternativ till er förvaltare: 1) Antingen betalar du vår faktura 2) Eller så bryter vi avtalet redan detta årsskifte (Man avslutar helst inte mitt under ett år om det inte är väldigt exceptionellt) |
|
|||
|
|||
![]() Tack, ska göra så.
Har gjort en ockerupphandling med fasadbyte på två av våra fastigheter och jag misstänker att allt inte gått rätt till med detta. Vi är uppe i 2,2 miljoner och har inte fått slutfakturan. Min bror jobbar med att räkna på liknande jobb och han menar att det borde aldrig ha kostat mer än ca 1,5 miljon. Ska begära in varenda bokstav Som finns skrivet angående detta anbudsförfarandet. Kan man gå till en jurist sedan eller ska det göras en polisanmälan om man misstänker att allt inte har gått rätt till? Måste erkänna att jag känner mig otroligt vilsen i den här världen. |
|
|||
|
|||
![]() Fasadbyte, oavsett om det är dyrare än vad som kan tänkas, räknas inte som vanskötsel. Dock förstår jag inte varför styrelsen godkänt detta.
Om det gäller uteblivna åtgärder som finns avtalat om så är det bara att börja lista sådant och hänvisa till avtal. Om det inte följs så är det avtalsbrott och det brukar finans klausuler för att upplösa sådana avtal i förtid. |
|
|||
|
|||
![]() Vi är en helt ny styrelse och vår förening har haft stora problem under längre tid att få till en fungerande styrelse.
Varit på gång att upplösas pga detta under många år. Tidigare styrelser har litat på förvaltaren och dom har sagt ja tack och amen till allt. Nu får vi skörda det dom har sått och det känns inte alls ok. Fastigheterna förfaller och även utemiljöer som vanskötts under många, många år. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Gör inte allt på en gång, då bränner ni ut er. |
|
|||
|
|||
![]() Är väl därför jag helst skulle vilja bli fri nuvarande förvaltare. Jag stångar mig blodig och bränner ut mig och vet inte om jag orkar att ha det så här i 3 år till.. Vi kommer att säga upp dom men sitter fast i vårt 3åriga avtal ett bra tag till.
Jag får gå och dubbelkolla typ ALLT som görs.. Eller inte görs. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Inneboendes rätt att bryta in med hjälp av låssmed? | nevswed | Bostadsrättsforum | 3 | 2015-01-09 22:36 |
Avtal med ekonomisk förvaltare | delphi | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 6 | 2010-03-27 11:20 |
HSB Malmö först ut att bryta mot koden för föreningsstyrning | Admin | Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige | 1 | 2009-05-08 18:59 |
Bryta förvaltningsavtal i brf? | meanmachine | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 2 | 2009-02-12 00:14 |
HSB Malmös valberedning fortsätter bryta mot regelverket! | Admin | Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige | 0 | 2008-10-08 18:56 |