|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV Energiförbrukning, elleverantör, elpris, elektricitet, gas, värme och ventilation, fjärrvärme, värmekostnader, värmeproblem, vattenförbrukning, bredbandsleverantörer, IT & föreningens hemsida, avfall/sopor/sopsortering, energi & miljö, o.dyl. ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hur är det möjligt?
När jag fick se att det var just så - vi betalar för mätaren medan elnätsbolaget äger det trodde jag inte först mina ögon. Därför ställde frågan egen... 5. Fakturan 601800033123 med 5 460:- utfärdades för den nya mätaren. Varför ägs mätaren av elnätsföretag? Elmätaren ägs alltid av elnätsföretaget, alltså VB Elnät. Var ligger felet i detta? Har alla samma situation? Det låter inte klokt för mig. Har någon lyckats ändra på saken? |
|
||||
|
||||
![]() Du kommer förmodligen inte få något svar på din fråga eftersom läsaren har inget att jämföra med. Så här mycket uppfattar jag! 1) Du har fått en faktura på installation av ny elmätare till BRL. 2) Du är upprörd eftersom enligt din logik anser du att det som du inte äger skall du inte betala för. Så här tänker jag! 1) Du är väl intresserad av att veta att din elförbrukning mäts korrekt så att det du faktiskt förbrukar är det du blir fakturerad. 2) Elbolaget måste väl låta någon betala för elmätaren för de är väl inte gratis ? 3) Elbolaget har kanske valt en prissättningsmodell där de lägger en del av den fasta kostnaden på installation av mätare för att kunna erbjuda sina elabonnenter en lägre fast månadsavgift. 4) Din fasta månadsavgift kanske är lägre än andra elbolags som väljer en annan prismodell där alla kostnader fördelas på månadsavgiften.
Kräv att det införs ett tak i 5 § bostadsrättslagen (1991:614) på hur många lägenheter en BRF får inneha ! |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Blåsta på elmätaren till lgh i brf | totiki | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 6 | 2009-06-15 12:50 |