|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej, på husets bakgård har ett anslag dykt upp ´Inga cyklar här´.
Där har jag några cyklar stående för att dels ha dem i skuggan, samt att det även har stulits två cykler i området på sistone. Misstänker det är samma person som slänger hundbajspåsarna som även har satt upp anslaget. Cyklarna står vid dennes uteplats. Orföranden är en ung ny person. Undrar bara, kan en viktig sak som förvaring av skräp förbises av en styrelse för att istället en oviktig sak, eller varför inte en ren "skitsak", prioriteras på det sättet? ![]() Borde inte trivseln vara viktigare d.v.s. att hålla bakgården ren från skräp? Var tar ditt disponibla utrymme i brf. slut någonstans? Har jag rätt att sätta upp ett anslag på grannens plank till uteplatsen. "Ingen inskränkning av äganderätten här!"? ![]() Förmodligen avses med ´Inga cyklar här´ att inga cyklar eller mopeder får parkeras på andra sidan planket eller kanske även hängas där på? ![]() Vilken rätt och möjligheter har jag som hyresgäst att protestera mot ett ev. framtida beslut från styrelsen att "cyklar får ej förvaras på bakgården"? Det kan noteras att anslaget är ej signerat. Detta är mina frågor jag mycket gärna vill ha svar på. Med vänlig hälsning henning1 |
|
||||
|
||||
![]() Eftersom du hyr lägenheten i andra hand så får du diskutera frågorna med den som innehar bostadsrätten. Den personen kan framföra synpunkter till styrelsen !!
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Föreningens rättigheter vs skyldigheter | Mims465 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 23 | 2013-02-16 18:14 |
Rättigheter VS Skyldigheter | SurfSmurf | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 10 | 2011-11-29 09:49 |
Medlemsförteckning i Brf - Rättigheter/skyldigheter | benkt | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 4 | 2010-12-11 13:59 |
Valberedningens rättigheter och skyldigheter i en brf? | Kuhmo | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 5 | 2009-09-07 08:08 |