|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Vad säger sakkunskapen: På föreningsstämman blev det avslag på ett förslag om sophämtning pga kostnaden. Leverantören har efteråt sänkt priset i sin offert och styrelsen har godtagit detta. Vad är det som gäller, styrelsens accept eller stämmans beslut?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu är priset sänkt till en nivå som styrelsen tycker är acceptabel, och de vill anta erbjudandet. Kan det vara vad som hänt? I så fall är väl ingenting galet eller felaktigt. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Nej, jag vet inte. Dessa regler är inte min starka sida, jag ska nog inte uttala mig och vilseleda eventuella läsare på forumet.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
NU gäller nya förutsättningar och det är styrelsen, som är uttsedd på stämman att förvalta föreningen mellan stämmorna. |
|
|||
|
|||
![]() Stämman kan inte besluta om frågor som är tillhör den ekonomiska förvaltning; stämman kan möjligen ge råd till styrelsen. Men det är styrelsen som ansvarar för den ekonomiska förvaltningen och tar de beslut som fordras.
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Klander av stämmobeslut | Minkowski | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 6 | 2014-03-18 14:56 |
Stämmobeslut | Evlys | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 2 | 2013-07-23 00:53 |
Stämmobeslut | qada | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 21 | 2013-06-01 21:38 |
Stämmobeslut och hyresnämnden | mariamagdalena | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 2 | 2011-12-04 11:38 |
Stämmobeslut | Mr Magoo | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 15 | 2011-03-31 22:16 |