Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-19, 23:31
helpy helpy är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Nov 2019
Standard Krav på utannonsering av lediga bostadsrätter?

Hej!
Jag undrar om det finns några regler om att försäljning av bostadsrätter i en förening ska ske på ett någorlunda öppet sätt? Jag upplever att våra förening har på senaste tiden systematiskt sett till att försäljningar av lediga lghr endast sker inom familj/vänskaps/bekantskrets ifrån området. Detta har skapat en ojämlik situation för oss boenden utan kopplingar till orten. Styrelsen ihop med de flesta medlemmarna verkar ”gadda ihop” eftersom de är på olika sätt bekanta sedan länge medan ”vi andra” är utifrån så att säga...

Jag misstänker att det är så det bara är inom brf och antagligen inget att göra åt det men tänkte ändå fråga ifall det kan finnas någon regel för att undvika detta?
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fritidshusbarometern: Öland och Västervik på topplistan över lediga fritidshus Admin Bostadspolitik, bostadsbyggande, priser, utveckling 0 2009-04-23 11:11

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:44.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2023.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare