Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-10, 21:31
Jonte_1953 Jonte_1953 är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Apr 2009
Standard Justerarens roll

Om man accepterar sin roll som justerade har man också lovat att justera det. Det finns inte att man hoppar av sin roll. En justerare skall justera protokollet men skall utnyttja sin rätt att anteckna sin avvikande mening på protokollet innan man skriver under.
Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 20:45
Lännqvist Lännqvist är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard

I Kumla Astronomiklubb är ordförande formellt justerare, men våra styrelsemöten är upplagda så att efter fastställande av dagordning har vi en paragraf för justering av det föregående mötets protokoll.
Sekreteraren läser upp protokollet som hon nedtecknat och renskrivit. Om resten av styrelsen inte har något att tillägga klubbas protokollet som justerat och ordförande skriver på. Om någon anser att en uppgift inte stämmer, så diskuteras en ny formulering fram och sekreteraren får i uppgift att renskriva ändringarna innan protokollet på nytt kan godkännas och anses som färdigt för underskrift.

Det var 7 år sedan jag satt som ordförande i HSB Östergården i Kumla, jag minns inte hur vi gjorde där. Jag har ju inte kvar några dokument från den tiden, och min vistelse som vice ordförande i HSB Guldsmeden där jag bor nu blev inte ens ett år eftersom jag avgick i förtid i protest mot den korruption som rådde där.

Lita aldrig på att styrelsen är på din sida.
HSB Guldsmeden, Kumla
Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 08:56
Jonte_1953 Jonte_1953 är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Apr 2009
Standard Justering av styrelseprotokoll

Enligt lagen om ekonomiska föreningar (7 kap , 8§ p3) skall ett styrelseprotokoll justeras av två personer, annars är det ett ogiltligt protokoll. Det skall undertecknas av ordföranden och en person som styrelsen utser.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hjälp mig alla lag och läskunniga kluringen Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 5 2012-06-01 17:21
Hjälp om ägarandel / inneboende i brf Munin Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 15 2011-05-03 11:11
Hjälp Hjälp Hjälp Granne Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 0 2011-04-12 19:24
Stamrenovering i badrum - Hjälp !! pejo63 Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 1 2010-10-12 20:56
Hjälp med riskbedömning tanto Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi 9 2010-05-27 21:59

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:15.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare