Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-19, 22:02
Louros Louros är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Sep 2012
Olycklig Full granne kom upp och klagade på sång

Jag är musiker och sångare, och höll således på att sjunga vid sju-tiden på kvällen en onsdag. Hade inga förstärkande element eller hög musik. Grannen under, en man i 40-års åldern kom då upp och klagade och bad mig att dämpa mig, och att jag inte skulle sjunga så mycket varje dag. Har jag inte rätt att musicera om det hörs in till honom? Att det skall vara skäliga tider förstår jag själv, och nu när jag insett att det hörs så mycket ner, skall jag se till att hålla mig till dem. Men fortfarande, får jag inte spela eller sjunga mer hemma?

Tilläggas bör att han var full och skulle klappa mig på armen och smeka mig på kinden när han försäkrade mig om att han inte var arg. Eftersom min egen ålder är ca hälftens av hans egen gjorde detta mig väldigt illa till mods. Han frågade upprepade gånger om jag bodde själv och om jag hade pojkvän, vilket inte riktigt verkade ha något med klagomålet att göra. Jag fick dåligt samvete för att jag hade väsnats, men hela händelsen kändes inte bra, och jag undrar om det är lämpligt att vända sig till ordförande för bostadsföreningen angående detta?
Svara med citat
Gammal 2012-10-04, 12:45
schrapets avatar
schrapet schrapet är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2008
Glad Be för sin sjuka mor

Läser jag mellan raderna så ligger sanningen nog i att klagomålet bara en ursäkt, för att kunna gå upp och ställa de andra frågorna som inte har med ditt sjungande att göra!
Ingen annan klagar väl! Fråga ordförande om råd kan du ju alltid göra!
Kräv att det införs ett tak i 5 § bostadsrättslagen (1991:614) på hur många lägenheter en BRF får inneha !

Senast redigerad av schrapet: 2012-10-04 klockan 15:25.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Granne dra el i vår lgh i brf fridlyst Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 8 2011-03-25 11:44

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:50.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare