Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-13, 22:44
Silva Silva är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2012
Standard Styrelseprotokoll för att kränka medlemmar

Jag läste några frågor som Francois Herraut ställt till Per Isacson, FASTIGHETSMÄKLARNA AB och till Göran Olsson, SBC. Frågorna gällde i vilka lagar det står att styrelsen inte för offentliggöra styrelsens mötesprotokoll för medlemmarna.
http://hotpot.se/hsb-offentliga-styrelseprotokoll.htm

I min bostadsrättsförening offentliggjorde styrelsen ett styrelseprotokoll utanför tvättstugan. Protokollet handlade om mig och min familj och vårt namn fanns med i protokollet. I protokollet kunde man läsa att på grund av mig skulle föreningen får extra kostnader för ventilationen m.m. Styrelsen har aldrig tidigare eller senare offentlig gjort något styrelseprotokoll. De offentliggör styrelseprotokoll när det passa deras syften och de vill tysta ner en kritisk medlem. Medlemmen har ingenting att sätta emot. Då kan lika gärna alla styrelseprotokoll vara offentliga. Det verkar inte heller finnas några lagar som hindrar styrelsen från att använda insiderinformation för egen vinning.

Tillägg av Admin
Se även;
Skulle ni bli medlemmar om det startades en bostadsrättsbyrå?

Styrelseprotokoll och deras offentlighet

Senast redigerad av Admin: 2012-05-16 klockan 18:19. Anledning: Lagt till länkar
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Är styrelseprotokoll offentliga...? anco Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2012-05-01 21:45
Offentliga styrelseprotokoll Admin Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 2 2011-02-14 21:18
Styrelseprotokoll saknas Akva Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 3 2011-01-21 23:52
Styrelseprotokoll - Rätt att ta del av? shato Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 2 2010-11-02 09:59
Justera styrelseprotokoll tractors Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 5 2010-05-31 09:54

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:54.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare