Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-01, 15:50
Humlan Humlan är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Aug 2013
Standard Ordförande vilseleder styrelse

Hej,

Har ännu en fråga ;-)

Vi har frostskador på tegelvägg och i flera samtal så har fastighetsförvaltaren rått mig att se till att dessa prioriteras. Jag fick upp det på dagordningen men på förra mötet säger ordföranden att han och förvaltaren tittat på detta och att det är förvaltarens rekommendation att vi avvaktar med detta. Detta protokollförs och övriga i styrelsen har givetvis svårt att se någon anledning till att motsätta sig förvaltarens rekommendation.

Jag har nu pratat med förvaltaren och det är (vilket jag anade) inte alls hans rekommendation utan ordförandens åsikt. Han vill absolut inte stå för att det nu i vårt protokoll står att han och hans företag inte anser att detta ska åtgärdas.

Jag ska träffa förvaltaren nu i kväll och diskutera igenom situationen som är problematisk på flera sätt. Min fråga är dock; vad är lämpligast att göra? Jag ska kontakta internrevisorn i både denna och andra frågor. Är det något annat jag måste tänka på?

Varma hälsningar
Humlan
Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 16:42
Dia Dia är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: May 2013
Standard

Hur har det gått för dig! Skönt att det finns styrelsemedlemmar som reagerar.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Styrelse/ordförande ändrar egenmäktigt storlek på medlems förråd Maris Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 21 2013-02-04 19:02
Vilken makt har en styrelse/ordförande? svensven1950 Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 5 2012-09-03 22:58
Vad göra när ingen i sittande styrelse vill bli ordförande? D_P Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 8 2010-05-15 22:55
Finns det en regel för hur länge en ordförande bör sitta i en styrelse? Loellan Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 3 2009-12-21 16:32
Nominerad ordförande hoppar av - vill ha helt ny styrelse i HSB Malmö! Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 1 2008-04-25 19:32

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:48.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare