Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. RSS-feed för detta forum om stämmor, motioner, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt?

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-25, 23:37
Loellans avatar
Loellan Loellan är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: May 2009
Standard När valberedningen är färdig med sitt arbete

Eftersom jag inte kan så mycket om hur valberedningen arbetar i en brf (men jag forskar hela tiden på det ;O) så undrar jag om styrelsen ska se förslagen på de förtroendevalda som vi tänker lämna förslag på som kandidater till styrelsen på års stämman.

Det är ju så att styrelsen som sitter nu har suttit väldigt länge en del. Och det är ju lite känsligt, även fast vi informerat om att dom inte blir föreslagna automatiskt bara för att dom säger att dom vill fortsätta sitta kvar. Tidigare har det varit så för bekvämlighets skull så har man låtit dom som sitter sitta kvar och bara välja in för de som inte vill sitta kvar.

Det vi har sagt till styrelsemedlemmarna är att vi är en stor förening och det måste finnas en möjlighet för andra medlemmar som är intresserade av att prova på att sitta med i styrelsen.

Vi har tänkt att redovisa alla namn som vi har fått in som förslag inkl nuvarande styrelses namn på årsstämman, och informera om de kandidater som vi har som förslag till de olika posterna i styrelsen.

Måste den informationen ut till alla medlemmar före årsstämman inkl styrelsen tillsammans med årsredovisningen. Tidigare år har jag inte varit med om att det kommit någon sådan information tillsammans med årsredovisningen i våran förening. Men samtidigt är det inte så mycket som har fungerat som det borde heller tidigare.

Hoppas ni förstår hur jag menar med detta jag har skrivit.

Tacksam för svar

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Valberedningen och styrelseordförande Loellan Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 4 2011-10-09 11:26
ROT arbete kan ge skattesmäll totiki ROT-avdraget - Hushållsnära tjänster 2 2009-09-03 12:30
Valberedningen Loellan Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 4 2009-07-16 12:30
Valberedningen Loellan Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 2 2009-06-16 13:09
Valberedningen MrDean Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 7 2009-06-04 08:31

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:35.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare