|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]() Hej, jag la in ett ämne här i detta forum för första gången. Jag fick meddelande om att det kommit in. Men nu ser jag att det är borta. Det handlade om enfas och trefas. Har ni tagit bort det inlägget?
Jag spenderade en hel del tid med att skriva inlägget. ![]() Härefter har jag skrivit i en annan tråd. Ska inte den tråden komma först, med senaste svar, då man svarar på tråden? Senast redigerad av Kratten: 2011-09-11 klockan 11:24. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
||||
|
||||
![]() Jag kan tillägga att inga inlägg försvinner (mer än om de bryter mot det lilla regelverket på ett par meningar som gäller för forumet). Någonsin.
Trådar visas i kronologisk ordning (eller i annan ordning om man själv ändrat visningsordning). Samma sak med inlägg i trådar. Tänk på att forumet består av flera delforum, och trådar/inlägg visas i det delforum där man skrivit (om inte administratören strukturerat om detta). Varje forumanvändare kan lista alla trådar/inlägg där man skrivit genom att gå till sin profil.
![]() ![]() Demokrati/rättvisa - öppenhet - insyn - information - engagemang - medlemsinflytande - medlemskontroll - ärlighet - moral - etik - ansvar - respekt - civilkurage... ETHOS, vad tusan är det? Faktabanken - Sveriges bästa och mest heltäckande stadgar - Index - Visitkort för Forum För Alla i Bostadsrätt - Hyresnämnden! För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten. Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf? Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent! Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (exempel). Med retorik och härskartekniker undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses! 6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem. 13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna. Kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Stadgar 3. Revisorer, 4. Valberedning - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras! VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD! UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tillträde till mitt garage i brf | sunestuds | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 10 | 2012-02-19 11:52 |
Låst utrymme innanför mitt förråd i brf | jooh | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 10 | 2010-01-15 16:38 |
Stambyte i föreningen - Fel kakel, slarvigt uppsatt - Vilka rättigheter? | Eero H | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 3 | 2009-04-01 11:05 |
Ska jag betala pga ändringar (ventilation) som föreningen gör i min bostadsrätt? | mijo | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 2 | 2008-09-05 18:30 |