|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. ![]() Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt? |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Jag skickade en epost till styrelsen där jag bad om att stämman ogiltigförklaras för kallelsen hade inte med vilka motioner som är med, bara "motioner från medlemmar" och "av styrelsen til stämman hänskjutna frågor". Jag har inte hört tillbaka från styrelsen och jag tror inte jag kommer få något svar. Stämman kommer antagligen hållas som vanligt. Några råd?
|
|
|||
|
|||
![]() Snälla jag är jättedeprimerad och frustrerad! Stämman är på torsdag! Vad tycker ni jag skall göra:
- sluta tjata, gör som alla andra - kontakta styrelsen före stämman - gå på stämman och kräv att den ogiltigförklaras - ? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Man kan inte ogiltigförklara något som inte skett än.
Förslagsvis: gå till stömman och försök få ordet tidigt under mötesförhandlingen. Yrka att stämman skjuts upp och att en fylligare dagordning då lämnas ut. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Styrelsen kallar inte till stämma | Oskar75 | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 5 | 2014-07-11 00:08 |
Styrelsen går emot beslut från stämma | Lillaolle | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 2 | 2013-11-15 12:47 |
Ogiltig sammankallade extra stämma ? | Brf. Haren | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 30 | 2013-04-30 16:56 |
Vad händer med styrelsen vid klander av stämma? | micke | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 12 | 2010-06-18 09:42 |
Stämma styrelsen i brf | KIM | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 13 | 2009-06-09 14:07 |