|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Kan du ge exempel på handlingar? Jag har i en annan tråd skrivit och frågat vad det är för handlingar en särskild granskare kan få ut som en revisor inte kan få ut från styrelsen?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förstår inte riktigt vart du voll komma med att ge medlemmarna rätten att diskutera detaljer med revisorn. Eller få det till att revisorn även ska granska den tekniska förvaltningen vilket de inte har utbildning för. Årsredovisningen är en sammanställning av den ekonomiska förvaltningen. Underlaget till denna är hela bokföringen, alla verifikationer, under året upprättade avtal och styrelsebeslut. Misstänker du att kassören snor pengar ur föreningens kassa Kan du så klart anmäla det till revisorn som kan kolla upp om det finns belägg för din misstanke.
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bostadsrätterna http://www.bostadsratterna.se/allt-o...revisorns-roll skriver I förvaltningskontrollen ingår att revisorn även granskar den tekniska förvaltningen och kontrollerar att styrelsen ser till att byggnader och mark sköts på ett tillfredsställande sätt. Medan jag funderar över detta inkommer Kluringen med ny fråga: Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Revisorn granskar protokoll, upphandlingsdokument, fakturor, verifikationer, beslut, reservationer. Finns vad jag vet inget som revisorn kan inte kan få ut. Särsild revision som ansöks vid Bolagsverket har ett tematiskt uppdrag som jag förstått det.
|
|
|||
|
|||
![]() Handlingar - Gäller det alla avtal?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kan du utveckla ditt svar på mitt inlägg? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ansvar för fönster? | happy248 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2013-04-29 17:45 |
Elektrikerns ansvar?! | penka40 | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 1 | 2011-12-17 14:40 |
Valberedningens ansvar | granander | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 1 | 2011-01-26 13:48 |
Hyresvärdens ansvar | Chrille79 | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 1 | 2010-06-17 20:49 |
Ansvar. | totiki | Bostadsrättsforum | 0 | 2009-10-14 11:54 |