Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-11, 18:35
novix novix är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard Kalvinistisk harmoni

De lagar som ska reglera rätten att bo i Sverige är svaga, icke existerande, och inte alls aktuella. Det behövs bara att läsa de inlägg som gjorts i detta ämne för att förstå den förvirring av åsikter som speglas i oss alla.

En fråga till medborgarna i detta land: Om vi vill analysera brf i Sverige, varför inte fråga staten från början om Kronofogden? Alla kommersiella relationer i Sverige är mer eller mindre länkade till Kronofogden, som exempelvis vilken brf som helst i Sverige, och i
princip är rätten att bo (Allas rätt till en god bostad ska vara en social rättighet) skadad i Sverige pga själva staten med sin aktivitet hos Kronofogdemyndigheten.

Om staten inte skyddar information om sina medborgare med hänsyn till Kronofogden, som inblandar sig med vilken brf som helst i Sverige, är det svårt att begripa att själva Hyresnämnden! kan vara opartiskt inför betalningsanmärkningar eller ignorera dem. Om någon tänker använda detta organ får man även komma ihåg att man måste anmäla saken skriftligen till en jurist inom Hyresnämnden, och dessutom veta att detta kan överklagas av en bostadsrättsförening. Och denna process kan ta tid – lång tid! För dem som inte vet, är Hyresnämnden ytterligare ett statligt organ, som Kronofogdemyndigheten självt! Och staten tillåter att information om sina medborgare kommer privata intressen (t ex brf) tillhanda. I vilken utsträckning kan vi då lägga skulden enbart på brf?

Medborgarna i Sverige borde hellre ifrågasätta vissa politiker i staten; vilken rätt har privata organisationer att få information från Kronofogdemyndigheten?, med intentionen att lägga till Konstitutionen basen!! för en ny lagstiftning!! som idag inte finns i Sverige, vilket ger anledning för särbehandling, bedrägeri och t o m mobbing!! Med Kronofogdens hjälp!!

Jag själv har frågat två olika brf efter ritningar med vattenrördragning och elektriska kopplingar i lägenheten pga fuktskada, men de svarade att de inte vare sig hade några ritningar eller visste till vem jag skulle vända mig. Jag är glad att jag hittills inte har någon anmärkning hos Kronofogdemyndigheten!, men vet någon vad de har att göra med rätten att få en bostad? För jag har sökt svar i andra EU-länder och det är ingen som beter sig som Sverige.
Svara med citat