Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-28, 14:01
Kenroh Kenroh är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Oct 2020
Standard Lättare att få till en granskning av en brf

Det är nu betydligt lättare att få till en granskning av en styrelse som inte håller måttet och det är mycket bra, tidigare måste en sådan begäran tas upp på årsstämman, nu räcker det med att 1/10-del av medlemmarna ställer sig bakom en sådan begäran och man kan när som helst via Bolagsverket ansöka om en oberoende granskning.

Jag har själv under 2 år varit ledamot i en styrelse som är både inkompetent och oärlig, valde att hoppa av därför att det inte gick att förändra eller förbättra någonting och som någon skribent tidigare skrev så är även vår styrelse förknippad med en stor slutenhet och frågor besvaras ö.h.t. inte.

Har under en tid nu krävt att få revisionsberättelserna några år tillbaka därför att jag har en stor mängd nerladdade filer från kontoböcker företagsfakturor m.m som påvisar en stor misshushållning med medlemmarnas pengar eller oegentligheter vilket man nu vill.

Den 6 juli 2020 några veckor efter årsstämman så påtalade jag för vår externa revisor BoRevision de missförhållanden som under väldigt många år förekommit i föreningen, 6 mån senare svarar de inte på mail från mig när jag vill ha en uppdatering av vad som händer, jag har skickat dem massor av bevis och information men utan någon respons alls för det är ju detsamma som att halshugga sig själva men väldigt skrämmande är det förstås när den
enhet som ska skydda medlemmarnas pengar sitter i knät på en korrupt styrelse

https://www.tidningenresultat.se/lat...de-granskning/
Svara med citat