Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-11, 12:13
qada qada är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: May 2012
Fråga Tystnadsplikt - IGEN

Är nedanstående förenligt med tystnadsplikten, dvs att styrelsen vidarebefordrar mejl till andra medlemmar?

Sedan årsskiftet har jag ställt - i mina ögon - berättigade frågor till styrelsen och fått oförståeliga svar. Jag har kommit med motfrågor och påmint vid uteblivna svar.

Häromdagen sände jag en påminnelse och angav en medlems namn (XX). OBS! Mitt mejl innehöll inga invektiv! Jag fick omedelbart ett cc från styrelsen till XX

Hon (=Qada) skriver på ett ställe i mailet att hon alltid skickar cc till dem som hon nämner vid namn i sina mail, men vad jag kan se skickade hon inte ngt till dig!!

Jag svarade omedelbart till styrelsen enbart: "Tyvärr borde jag ha skrivit att jag sänder cc till de som jag nämner exklusive XX. I fortsättningen kommer jag inte att nämna XX:s namn. Jag ber om ursäkt och lovar att bättra mig."

och får ett mejl till mig och styrelsen från XX med följande lydelse:

Styrelsen - Det stämmer - jag har inte fått någon kopia av detta meddelande från Qada / XX

Qada: Var vänlig precisera hur du menar att jag skulle ha trakasserat och förolämpat dig å det grövsta.
Vore bra om du kunde ange exakt vad du menar i detta fall. Jag avvaktar med stort intresse ditt uttömmande svar med alla detaljer inom en snar framtid,- men håll dig till sakfrågan.

Jag svarade styrelsen genom att sända en korrespondens som jag haft med XX tidigare. XX svarar bl a med vidarebefordran av ett mejl från styrelsens ordförande till XX med följande lydelse:

Jag har inte ens orkat läsa hela mailet, så jag vet inte om ditt namn (=XX) nämns igen. Suck!!

XX svarar ordföranden och mig där jag bl a anklagas för att vara motsatsen till en 'vän av ordning och tillika skötsam medlem' och jämförs med de två tonåringar, som anklagas för nätmobbing i Göteborg mm mm mm mm.

Svara med citat