Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-31, 11:03
Rimu Rimu är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Jan 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
Helt knäppt att ställa upp för val till styrelsen när man sedan skall hyra ut i andra hand.

Jag hade lyft frågan i styrelsen om att sammankalla stämman för att byta ut de som vill hyra ut. Går ju inte att göra ett bra jobb som styrelsemedlem om man inte bor i huset.

Håller med dig. De två ledamöterna satt i styrelsen redan när de flyttade men avgick inte utan ville sitta kvar. Blev fortsatt invalda på en årsstämma som blev ogiltig eftersom kallelsen inte var behörigen utlyst. Nu ska vi ha ny årsstämma i dagarna och jag försöker förbereda mig inför det. Vi har hamnat i en situation där 5/6 lgh av våra 12 är uthyrda i andra hand och jag tycker det är oacceptabelt. Den 6e lgh som hyrs ut är den andre suppleanten som bor och är folkbokförd på annan ort. De kommer inte bo i lgh igen. Vet att alla uthyrningar inte har legitima skäl. Ska jag ta upp det som en övrig fråga på stämman? De 3 (2 ledamöter + 1 suppleant) som hyr ut kommer ju att deltaga på stämman. Samtidigt så är de så jag och en person till som är boende i fastigheten är villiga att gå in i styrelsen och ersätta de två som flyttat till annan ort. Hur blir bäst strategiskt att göra?
Svara med citat