Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-22, 10:55
Malin78 Malin78 är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Tack igen för otroligt snabba svar!

Har kollat igenom länken du gav mig,men blev inte så mycket klokare av det :0/
SKA/KAN vi begära att styrelsen kallar till extrastämma trots att frågan kommer upp på den "vanliga" stämman?
Vi vill ju att de boende som skrivit under skall kunna ställa sina frågor och funderingar på varför dem gör som dem gör.
Jag gissar på att de kallar till stämma och lämnar sina platser till förfogande.
Då får vi ju inte svar på våra frågor.
För det får man mig veterligen inte ta upp på en "vanlig" stämma?

Så finns det isåfall någon paragraf man kan hänvisa till att dom är tvugna att kalla till extrastämma innan den "vanliga" stämman?

Ursäkta allt "ludd",skriver på en mobiltelefon,så de blir krångligt att kolla alla felstavningar och formuleringar.

Tack återigen för otroligt snabba och bra svar
Mvh
Malin

Citat:
Ursprungligen skrivet av Trötter Visa inlägg
Om 20 % av medlemmarna har kallat till stämma då skall styrelsen kalla till sådan inom 2 veckor. Styrelsen kan inte utan minoritetens medgivande blanda i hop medlemspåkallad stämma med ordinarie stämma. Men som det framgår av inlägget/tråden, så är det förtroendet för styrelsens som ni vill behandla. Denna frågan finns på dagordningen för ordinarie stämma, som val av ledamöter till styrelsen samt en punkt på dagordningen där ansvarsfrågan behandlas.

Guide extrastämma. http://hotpot.se/php/vb/showthread.php?t=7865
Svara med citat