Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-15, 12:13
Maris Maris är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Jun 2011
Standard

Enligt min erfarenhet finns det absolut ingenting du kan göra som det ser ut nu.

Du kan bevisa att det begås felaktigheter, att ordföranden använder styrelsens pengar för egna privata syften men ingen kommer att bry sig. Det är den hemska sanningen!

Går du till hyresnämnden kommer styrelsen knappast ens att komma dit på medlingen som följer. Då kan inte nämnden göra något. Skulle styrelsen mot all förmodan komma eller skicka ett ombud från HSB kommer detta ombud att säga att den inte har fått all information från styrelsen men att den skall återkomma till dig så snart detta diskuterats. Självklart hör du inget från varken HSB eller styrelsen någonsin. Om det skulle vara möjligt för hyresnämnden att göra något skulle styrelsen i alla fall kunna strunta blankt i det, och det finns inget du eller någon annan kan göra något åt.

Om du är utsatt för diskriminering och gör en anmälan till DO kommer den att läggas ner, då HSB stöttar styrelsen i allt de gör. HSB har inga som helst betänkligheter att ljuga eller försöka lura dig och nämnden.

Att själv försöka kontakta HSB och påtala att det förekommer oegentligheter i föreningen...Jag kan bara skratta åt det. Det är som att ringa maffian och be dem sluta sälja knark till brorsan! De skrattar åt dig sen förgör de dig!

Polisen... Jag, om jag inte visste bättre skulle jag tro att polisen var mutad av HSB. Du kan anmäla och ha bevis för allt men polisen kommer att lägga ner dina anmälningar oavsett vad du kommer med. Skälen de har att lägga ner en utredning är så skrattretande att ingen skulle tro dig om du inte hade bevis!

Om du däremot gör dig osams med styrelsen eller HSB kan du förvänta dig trakasserier, utfrysning, kränkningar och till och med misshandel utan att någon straffas för det. Men om du själv så mycket som puttar på en person i styrelsen kommer styrelsen med HSB´s och dyra advokaters hjälp att ta ifrån dig ditt hem och gärna allt du äger i bara farten.

Jag är mycket pessimistisk, jag vet. Men som jag sa så talar jag av egen erfarenhet.
Svara med citat