Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-05, 18:12
Silva Silva är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2012
Glad Byte till säkerhetsdörrar

Citat:
Ursprungligen skrivet av Ford P Visa inlägg
Att byta dörrar i ert fall är ju naturligtvis helt vansinnigt.
Tack för att du som jag anser att byte till säkerhetsdörr i vårt fall är vansinne!

Citat:
Ursprungligen skrivet av Admin Visa inlägg
Bara som lite tips så har ansvarsfrågan för ytterdörr och byte av dörr till lgh diskuterats en del tidigare i forumet, t ex;
Om styrelsens vansinniga motion att byta till säkerhetsdörrar trots allt skulle gå igenom på stämman och bara jag säger nej; Kan styrelsen då höja min månadsavgift trots att jag behåller min älskade ytterdörr?

Styrelsens positiva effekter

Har styrelsen överhuvudtaget några bra argument för att byta vår ytterdörr mot en säkerhetsdörr och finns det några positiva effekter?

Styrelsens positiva effekter:
Värdeökning

Det stämmer inte. Tvärtom, det blir värdeminskning när man tar bort vackra originaldörrar.
Högre säkerhet
Hur kan medlemmar få högre säkerhet genom att bara byta en ytterdörr i varje lägenhet till säkerhetsdörr och inte dörrarna till köksingången som ligger bredvid.
Bättre ljudreduktion
Det stämmer inte då det är en 20-tals fastighet och ljudet också kommer in genom väggar och bjälklag.
Förbättrat brandskydd
Stämmer inte då ytterdörrarna och dörrarna till köksingångarna redan är anpassade och uppfyller kraven.

Jag vill även tillägga att fastigheten har stora problem med undertryck i lägenheterna på grund av ändring från självdrag till mekanisk ventilation. Det har nyligen monterats rökgasfläktar upp på skorstenskanalerna då mekanisk ventilationen orsakade problem med eldstäderna.

Senast redigerad av Admin: 2014-07-11 klockan 18:46.
Svara med citat